Китайската Alibaba Group Holding не успя да изпълни прогнозите на анализаторите за приходите си за третото тримесечие, засегната от лошата среда за търговия на дребно и колебливото икономическо възстановяване във втората по големина икономика в света, предава Ройтерс.
Листнатите в Съединените щати книжа на Alibaba понижиха стойността си с 4% преди началото на борсовия ден, след като компанията обяви увеличение с 25 млрд. долара на програмата си за обратно изкупуване на акции до края на март 2027 г.
Alibaba е под натиск, тъй като потребителите в Китай намаляват разходите си, стимулирайки конкурентни местни играчи, предлагащи по-евтини стоки онлайн, като PPD Holdings.
През миналия март групата обяви разделянето на своя бизнес на шест звена в рамките на преход, съблюдаван от съоснователя Еди У и председателя Джо Цаи. У, който е главен изпълнителен директор на групата от септември, директно ще следи вътрешното звено за електронна търговия.
„Нашият приоритет е да възобновим растежа на нашите основни бизнеси, онлайн търговията и облачните изчисления“, коментира У.
Нетната печалба на Alibaba е достигнала 14,4 млрд. юана (2 млрд. долара), а нетната печалба – 10,7 млрд. юана (1,51 млрд. долара), което представлява спад от 77%, главно поради промени в оценката на капиталови инвестиции и обезценки, свързани с оператора на хипермаркети Sun Art и видео стрийминг услугата Youku.
Приходите от Taobao and Tmall Group са нараснали само с 2% през тримесечието, което включва разпродажбите в края на годината като Деня на самотните сърца, които традиционно дават тласък на сайтовете за онлайн пазаруване.
След представянето на финансовия отчет директорите на компанията заявиха, че има ранни доказателства за възстановяването на брутния обем на стоките на Taobao and Tmall Group.
„Нашата стратегия е фокусирана върху увеличаването на честата на покупките. Ако го направим, ще постигнем по-добър растеж на брутния обем на стоките“, коментира У.
Конкурентът PDD, който притежава Pinduoduo и международната платформа Temu, на 1 декември изпревари Alibaba и стана най-високо оценената китайска компания за електронна търговия, след като Morgan Stanley понижи рейтинга на Alibaba заради опасения относно по-бавното връщане на нейния облачен бизнес към успеха и засилването на приходите от клиентско управление.
Миналата година Alibaba се отказа от плановете си да отдели облачния си бизнес, позовавайки се на несигурността относно ограниченията на САЩ върху износа за Китай на чипове, използвани в услуги за изкуствен интелект.
Миналата седмица източници на Ройтерс коментираха, че Alibaba иска да продаде редица активи в потребителския сектор, включително Freshippo, която води ценова война с веригата Sam’s Club на Walmart, а това кара и двете страни да понижават цените на популярни стоки.
Говорител на Freshippo отрича информацията за потенциална продажба.


Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Благотворителен кулинарен фестивал за Никулден се провежда във Варна
Авария остави район на Варна без вода в събота
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Империята на китайските пристанища, част 2
Империята на китайските пристанища, част 1
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Любен Дилов-син: Готови сме за избори, но държавата има нужда от бюджет
ЦСКА се огледа в норвежец, оценен на 5 млн. евро
Опра Уинфри демонстрира талия на оса, след като отслабна драстично
Путин и неговите роли: Какво са знаели германските тайни служби?
Генерациите в сблъсък: защо днешните различия са толкова остри