IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Temu възприема твърда тактика, за да си осигури доставчици в битката с Shein

Китайските платформи засилват конкуренцията си и това личи дори във веригата им на доставки

16:31 | 13.02.24 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Lam Yik/Bloomberg
Снимка: Lam Yik/Bloomberg

Shein рекламира своите „дългосрочни отношения“ с мрежата си от производители на дрехи, като едно от своите конкурентни предимства пред играчи в бързата мода като Zara и H&M, изграждайки тези връзки, като плаща по-бързо от средното за индустрията. Освен това е приела различни стратегии, за да даде на своите доставчици стимули да доставят продукти в рамките на няколко дни.

„Shein оценява доставчиците по точността“, коментира Джан Джунбао, основател на Xingcheng Excellent Swimwear Consultancy, която помага на производители на бански костюми да намерят канали за дистрибуция. Той обяснява, че топ доставчиците са получили плащания в рамките на една седмица, а най-зле представилите се – след 45 дни. „Бавното плащане е наказание за бавната доставка“, посочва той.

Shein отказва да коментира въпроса.

Temu, която също така плаща бързо, е предоставила на доставчиците друг канал за продажба на излишните запаси, включително продукти, първоначално предлагани в Shein.

„Shein открива, че блокирането на търговци, което прави, не е толкова стабилно, колкото е очаквала, с оглед на напредъка на Temu”, казва Робин Джу, анализатор в Bernstein.

Пени Лин, мениджър на фабрика за дрехи в Китай, казва, че е удвоила или утроила производството на дрехи, поръчани от Shein, и е изпатила останалите продукти в Temu или местни платформи като 1688 на Alibaba.

След като се прицели в търговците на Shein в Китай, Temu се насочва и към продаващите в Amazon. През януари тя е провела семинар за набиране на персонал за доставчици в Китай, които притежават складове в САЩ и Европа.

Мо Ю, директор на Temu за дамско облекло, твърди, че компанията иска да се конкурира с Amazon и Walmart по-директно, като позволи на доставчиците да се занимават с логистиката и доставката, в опит да ускори времето, необходимо за доставяне на продукти до потребителите.

Това показва отклонение от досегашния модел на Temu, при който търговците изпращат стоки до нейните складове в Китай, където поръчките се опаковат и изпращат директно до западните потребители.

В момента на Temu ѝ трябват между една и три седмици, за да достави поръчки до САЩ, а експресната ѝ услуга отнема между 4 и 9 дни. За разлика от това клиентите на Amazon обикновено получават пакетите си в САЩ в рамките на два дни.

Мо твърди, че макар доставчиците да понасят повече разходи, защото им се налага да доставят артикули от базираните им в САЩ складове, Temu ще им даде щедри „субсидии“, за да гарантира, че платформата „запазва позицията си на най-ниска цена на пазара“.

Някои търговци в Amazon твърдят, че практиката на Temu е накарала американския гигант в електронната търговия да окаже натиск върху доставчиците да намалят цените.

Оуен Джан, собственик на завод за играчки в Гуандун, който снабдява компании с магазини в Amazon, твърди, че американската група е започнала да изисква „от нас да предоставяме продукти на по-ниски цени“ през втората половина на миналата година, точно когато Temu проведе рекламна кампания за милиарди долари в САЩ, за да се опита да разшири пазарния си дял.

Amazon казва, че нейните „търговци трети страни определят свои собствени цени“ и че компанията „предлага допълнителни инструменти, за да ги подкрепи в предлагането на конкурентни ниски цени“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:31 | 13.02.24 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини и анализи виж още

Коментари

Финанси виж още