Shein рекламира своите „дългосрочни отношения“ с мрежата си от производители на дрехи, като едно от своите конкурентни предимства пред играчи в бързата мода като Zara и H&M, изграждайки тези връзки, като плаща по-бързо от средното за индустрията. Освен това е приела различни стратегии, за да даде на своите доставчици стимули да доставят продукти в рамките на няколко дни.
„Shein оценява доставчиците по точността“, коментира Джан Джунбао, основател на Xingcheng Excellent Swimwear Consultancy, която помага на производители на бански костюми да намерят канали за дистрибуция. Той обяснява, че топ доставчиците са получили плащания в рамките на една седмица, а най-зле представилите се – след 45 дни. „Бавното плащане е наказание за бавната доставка“, посочва той.
Shein отказва да коментира въпроса.
Temu, която също така плаща бързо, е предоставила на доставчиците друг канал за продажба на излишните запаси, включително продукти, първоначално предлагани в Shein.
„Shein открива, че блокирането на търговци, което прави, не е толкова стабилно, колкото е очаквала, с оглед на напредъка на Temu”, казва Робин Джу, анализатор в Bernstein.
Пени Лин, мениджър на фабрика за дрехи в Китай, казва, че е удвоила или утроила производството на дрехи, поръчани от Shein, и е изпатила останалите продукти в Temu или местни платформи като 1688 на Alibaba.
След като се прицели в търговците на Shein в Китай, Temu се насочва и към продаващите в Amazon. През януари тя е провела семинар за набиране на персонал за доставчици в Китай, които притежават складове в САЩ и Европа.
Мо Ю, директор на Temu за дамско облекло, твърди, че компанията иска да се конкурира с Amazon и Walmart по-директно, като позволи на доставчиците да се занимават с логистиката и доставката, в опит да ускори времето, необходимо за доставяне на продукти до потребителите.
Това показва отклонение от досегашния модел на Temu, при който търговците изпращат стоки до нейните складове в Китай, където поръчките се опаковат и изпращат директно до западните потребители.
В момента на Temu ѝ трябват между една и три седмици, за да достави поръчки до САЩ, а експресната ѝ услуга отнема между 4 и 9 дни. За разлика от това клиентите на Amazon обикновено получават пакетите си в САЩ в рамките на два дни.
Мо твърди, че макар доставчиците да понасят повече разходи, защото им се налага да доставят артикули от базираните им в САЩ складове, Temu ще им даде щедри „субсидии“, за да гарантира, че платформата „запазва позицията си на най-ниска цена на пазара“.
Някои търговци в Amazon твърдят, че практиката на Temu е накарала американския гигант в електронната търговия да окаже натиск върху доставчиците да намалят цените.
Оуен Джан, собственик на завод за играчки в Гуандун, който снабдява компании с магазини в Amazon, твърди, че американската група е започнала да изисква „от нас да предоставяме продукти на по-ниски цени“ през втората половина на миналата година, точно когато Temu проведе рекламна кампания за милиарди долари в САЩ, за да се опита да разшири пазарния си дял.
Amazon казва, че нейните „търговци трети страни определят свои собствени цени“ и че компанията „предлага допълнителни инструменти, за да ги подкрепи в предлагането на конкурентни ниски цени“.


Задържаха мъж за излъчване на съобщение за радиоактивно замърсяване във Варна
Два протеста се очакват тази вечер в Триъгълника на властта
Тъжна вест! Почина Боян Радев
Хороскоп за 19 декември 2025
Виц на деня - 18 декември
Петролът поскъпва с фокус върху блокадата на Венецуела и руските санкции
Как китайският износ подкопава бъдещето на поколението Z в Азия
Изкуственият интелект захранва икономиката на Тръмп, но избирателите се тревожат
Ердоган моли Путин да си прибере С-400, за да спечели благоразположението на САЩ
Standard Chartered за AI рисковете
Автономната система на Teslа спаси човек с инфаркт
Audi връща А4 – какво да очакваме
Автомобилите с най-добри аудио системи
Mercedes разкри подробности за китайския мотор в новия CLA
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Земетресение с магнитуд 4 в морето край Дубровник
Детски психолог: Камерите не решават проблема, трябва да се изгради доверие
Производителят за кашата с арсен: БАБХ не познава регламента, умишлено ни дискредитират
Администрацията на Тръмп се подигра на Байдън
Епъл - копие на майка си Гуинет Полтроу