Google на Alphabet е направила голяма стъпка тази година, за да сложи край на антитръстовото разследване на Европейския съюз, предлагайки да продаде рекламния си пазар AdX, но европейските издатели са отхвърлили предложението като недостатъчно, съобщава Ройтерс, позовавайки се на двама източници, пряко запознати с въпроса.
Печелившият бизнес на Google в областта на рекламните технологии привлече вниманието на регулаторните органи на ЕС миналата година след жалба от Европейския съвет на издателите (European Publishers Council, EPC).
Впоследствие Европейската комисия (ЕК) обвини Google в облагодетелстване на собствените си рекламни услуги, отваряйки четвъртото си дело срещу най-популярната търсачка в света.
Според трима адвокати, участващи в антитръстови дела, които нямат разрешение да говорят публично, Google никога досега не е предлагала да продаде актив в антитръстово дело.
Компанията е страна и по дело в САЩ, където се бори срещу искове на антитръстовите органи, стремящи се да накарат Google да продаде продукта си Ad Manager, който обхваща AdX и рекламния сървър на Google за издатели, известен като DFP.
Издателите са отхвърлили предложението на Google, тъй като искат компанията да се освободи от нещо повече от AdX, за да разреши конфликтите на интереси поради присъствието си на почти всички нива на веригата за доставки на рекламни технологии, казват източниците. Те твърдят, че антитръстовият орган на ЕС е запознат с предложението.
„Както сме казвали и преди, делото на Европейската комисия около нашите продукти за дисплейна реклама на трети страни лежи на погрешни тълкувания на сектора на рекламните технологии, който е силно конкурентен и бързо развиващ се. Ние оставаме ангажирани с този бизнес“, заяви говорител на Google.
ЕК е отказала коментар. Европейският съвет на издателите не е отговорил на запитвания за такъв.
AdX, или Ad Exchange, е пазар, където издателите могат да предоставят своето непродадено рекламно пространство на рекламодатели за покупка в реално време.
Шефът на антитръстовия сектор на ЕС Маргрете Вестагер миналата година предложи Google да се откаже от своите инструменти за продажба DFP и AdX, за да прекрати конфликтите на интереси.
Все пак Комисията едва ли ще принуди Google да продаде активи засега, но вместо това може да поиска тя да спре предполагаемите си антиконкурентни практики през следващите месеци поради сложността на случая, казват други източници на Ройтерс.
Според тях заповед за продажба на активи може да дойде по-късно, ако Google не изпълни първото решение на ЕС, което вероятно ще бъде издадено през следващите месеци.
Рекламните приходи на Google за 2023 г., включително от услуги за търсене, Gmail, Google Play, Google Maps, YouTube, Google Ad Manager, AdMob и AdSense, възлизат на 237,85 млрд. долара, т.е. 77% от общите приходи. Това е доминиращата в света платформа за дигитална реклама.


Честваме паметта на свети Амвросий Медиолански
Мощно земетресение между Аляска и Канада
Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Българският пазар е твърде малък за четири платформи за доставки на храна
Песков: Посланията в стратегията на Тръмп за САЩ контрастират с подходите на Байдън
Какво представлява диетата „планк“ – една от най-популярните рестриктивни диети
Нумерологична прогноза за 8 – 14 декември
Как Грузия се превърна в задната врата на Русия