Това се случи въпреки че бизнесът с чипове с памет на Samsung постигна рекордно високи приходи за четвъртото тримесечие от 30,1 трлн. вона, подкрепени от търсенето на усъвършенствани продукти с памет, използвани за AI приложения.
И Samsung, и SK Hynix предлагат DRAM чипове – тип памет, необходима за обработката на данни. Въпреки това SK Hynix изпревари Samsung в HBM чиповете – вид DRAM, при които чиповете са вертикално подредени, за да пестят място и да намалят консумацията на енергия. HBM продуктите се радват на голямо търсене поради използването им за високопроизводителни изчисления като тези за AI.
„Те загубиха дял в DRAM бизнеса... това е мястото, където SK Hynix наистина изпревари Samsung”, коментира Ерик Рос, анализатор в Cascend Securities.
Той отбелязва, че американският производител на DRAM чипове Micron също е спечелил позиции от компанията.
Според Samsung нейният бизнес с чипове за памет намалява старите си традиционни продукти, за да отговори по-добре на пазарното търсене в момента, и увеличава дела си в сферата на продуктите с висока добавена стойност, като HBM.
„През 2025 г. се очаква общото търсене на пазара на памет да се възстановява от второто тримесечие“, посочва Samsung, предупреждавайки, че резултатите се очаква да останат слаби през текущото тримесечие.
Фокус върху смартфоните
Мобилният и мрежовият бизнес на Samsung, които са натоварени с разработката и продажбата на смартфони, таблети, носими и други устройства, отчтитат спад на приходите от продажби и печалба на тримесечна база.
Samsung твърди, че това представяне отчасти се дължи на отслабващия ефект на премиерите на нови флагман телефони.
Сегментът записа консолидирани приходи от 25,8 трлн. вона и 2,1 трлн. вона оперативна печалба за четвъртото тримесечие.
„Въпреки това на годишна база продажбите на флагмани записаха стабилен ръст на фона на двуцифрения скок на серията Galaxy S24, включваща Galaxy AI, а таблетите и носимите устройства също увеличават както стойността, така и доставките си“, посочва Samsung.
През настоящото тримесечие Samsung планира да стимулира растежа на продажбите си с новите си флагмани, най-вече с наскоро пуснатата серия Galaxy S25, и ще продължи да се развива на пазара на AI смартфони.
„Това, което Samsung прави, и го прави наистина добре в последните няколко години, е, че наистина се фокусира повече върху стойността и своите водещи устройства“, коментира Набила Попал, старши директор на екипа Data & Analytics в IDC.
Като се има предвид този фокус, делът на Samsung на премиум пазара се доближава до този на Apple, лидерът в сегмента на премиум смартфоните, добави тя.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Панета: Ще се изискват големи усилия от Конгреса по случая от 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Южна Корея започва първата си програма за ракети „въздух-въздух“
Любимата TikTok звезда на Италия: 84-годишна баба призовава инфлуенсърите да работят
Вдовецът на Тина Търнър си има нова приятелка, влюбен е в 60-годишна американка
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?