Sony Group повиши прогнозата за приходите и печалбата си от устойчивите продажби на игри и музика, подкрепени от продължаващите с години активни покупки на съдържание от страна на потребители, пише Bloomberg.
Sony приоритизира придобиването на интелектуална собственост и фокусирането върху развлекателни активи в момент, в който усилията на компанията като високотехнологичен поддоставчик на други производители на хардуер са в застой.
В същото време търсенето на PlayStation 5, която вече пета година е на пазара, остава устойчиво. През тримесечието до края на декември Sony е продала 9,5 млн. бройки от своята водеща конзола, което е с 15% повече спрямо предходната година. Причината е, че продажбите на игри са нараснали със 7%, докато продажбите на мрежови услуги са скочили с близо 30 на сто. Броят на онлайн абонатите на PlayStation достигна 129 млн. – рекорд за всяко поколение на конзолата, обяви Sony.
„PS5 вече увеличи каталога си от игри и разшири потребителската си база“, коментира директорът на Morningstar Research Казунори Ито. „Това трябва да гарантира генерирането на печалба през следващата фискална година и тази след нея“.
За тримесечието до края на декември базираната в Токио компания отчете изненадващ ръст на оперативната печалба, докато средната прогноза на анализаторите беше за двуцифрен спад. Това накара Sony да повиши прогнозата за годишната си нетна печалба с 10% до 1,08 трлн. йени (7 млрд. долара), което е малко над очакванията на анализаторите.
Резултатите на Sony получават тласък от музикалния сегмент. Стрийминг услугите вдигат приходите както от звукозаписи, така и от издателска дейност. Музикалните операции на компанията, които включват и игри за смартфони и издаването на аниме, са допълнително подкрепени от продължаващата популярност на подобни предложения извън Япония.
Технологичният конгломерат, чиито акции са без особена промяна на цената от началото на годината, обяви възможност за обратно изкупуване на до 30 млн. акции, или около 0,5% от книжата в обращение, на стойност до 50 млрд. йени до 14 май.
През януари Sony обяви повишението на главния финансов директор Хироки Тотоки до главен изпълнителен директор от април, като го натовари със задачата да разшири развлекателното портфолио на компанията.