IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Huawei планира предпазливо завръщане на световния пазар на смартфони

Основните предизвикателства пред компанията обаче остават

12:09 | 04.03.25 г.
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

Huawei отново навлиза на международния пазар на смартфони, но анализатори предупреждават, че продължителният ефект от санкциите на САЩ вероятно ще попречи на способността на китайската компания да се конкурира с лидерите Apple и Samsung, пише CNBC.

През последните няколко месеца Huawei пусна две ключови устройства извън Китай. През декември се появи сгъваемият смартфон Mate X6, последван от Mate XT – двойносгъваем телефон на Huawei, струващ 3499 евро.

Huawei искаше да се открои сред множеството подобни на вид смартфони на Световния мобилен конгрес (MWC) в Барселона – най-голямото търговско изложение за телекомуникации в света. Китайската фирма има голям щанд, показващ продуктите ѝ, включително Mate XT.

Тези скъпи устройства и присъствието на Huawei на глобално технологично изложение подчертават целенасочения подход на технологичния гигант, който се опитва да запази имиджа на бранда си, позиционирайки се като иновативна компания, докато продава смартфони от висок клас.

„Huawei все още е много предпазлива и консервативна по отношение на това, което вярва, че може да постигне извън Китай с бизнеса си със смартфони“, коментира анализаторът на Canalys Рунар Бьорховде.

„Пускането на Mate XT и X6 в чужбина не е знак, че ще направи международно завръщане с бизнеса си със смартфони през следващите години. И двата имат изключителна цена и вместо да поддържа желаното възприемане на марката като авангарден новатор в сферата на смартфоните, компанията все още продава устройства на своите най-заможни суперфенове“.

Падението и възходът на Huawei

Huawei се превърна в най-големия играч на пазара на смартфони в света през второто тримесечие на 2020 г. след агресивна експанзия в чужбина и успех на вътрешния си пазар в Китай. Тя лансира иновативни устройства на конкурентни цени и се противопостави на компании като Samsung и Apple.

Скоро след това постижение санкциите на САЩ влязоха в сила и започнаха да оказват влияние. Двата най-големи ефекта бяха ограничаването на достъпа на Huawei до водещи чипове и до услугите на Google. И двете нанесоха силен удар на компанията, а бизнесът ѝ със смартфони пострада сериозно.

Бавното завръщане на Huawei на международните пазари обаче започна с изненадващо събитие, което започна в края на 2023 г. Тогава компанията пусна телефон с усъвършенстван чип, какъвто мнозина смятаха, че компанията трудно би могла да проектира и произведе.

Международни предизвикателства

MWC беше шоу, доминирано от Huawei – от огромни спонсорства до големи премиери на продукти на събитието.

Въпреки че Huawei ограничи някои от по-лъскавите аспекти на присъствието си, щандът ѝ остава много голям и акцентира върху други части на бизнеса, по-специално телекомуникационното ѝ оборудване, което ѝ помогна да се превърне в една от най-големите технологични компании в света.

Що се касае до потребителските устройства, Huawei поддържа известно присъствие извън Китай с предложения като умни часовници например, но бизнесът ѝ със смартфони остава много ограничен. Компанията използва MWC 2025, за да покаже Mate XT – първото по рода си устройство с дисплей, който се сгъва два пъти.

Успехът в Китай обаче е малко вероятно да бъде повторен другаде, а най-голямото предизвикателство е липсата на достъп до софтуера на Google за Android, казват анализатори.

„Не мисля, че ще могат да се върнат на международните пазари без пълните услуги на Google”, коментира Франсиско Джеронимо, вицепрезидент данни и анализи в International Data Corporation. „Те не успяха да увеличат пазарния си дял на международните пазари“.

Операционната система Android на Google се ползва на 80% от смартфоните в света, според Counterpoint Research. Извън Китай потребителите на устройства с Android разчитат на Google Play Store – магазина за приложения на Google, както и на различните приложения на компанията – от Chrome до Gmail.

Въпреки че Huawei има собствена операционна система, наречена HarmonyOS, тя все още няма възможност да предлага мобилните услуги на Google, на които разчитат повечето потребители.

„Разширяването на бизнеса със смартфони извън Китай ще бъде огромно предизвикателство“, коментира Бьорховде в Canalys.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:09 | 04.03.25 г.
Най-четени новини
Още от Новини и анализи виж още

Коментари

Финанси виж още