IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Spotify отново повишава цените в Европа

Инвеститорите приветстваха новината

17:33 | 04.08.25 г.
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

Цената на акциите на Spotify Technology нарасна преди началото на борсовата сесия в САЩ, след като компанията обяви, че повишава цените на премиум абонаментите си на много пазари извън Съединените щати, пише Bloomberg.

Шведската компания за музикален стрийминг актуализира цените си в Южна Азия, Близкия изток, Африка, Европа, Латинска Америка и Азиатско-Тихоокеанския регион. През следващия месец клиентите ще получат имейл, в който ще бъде обявен новият ценови план. Цените на абонаментите варират в различните държави, но изявлението включва примерен имейл, описващ увеличение на цената с 1 евро на месец до 11,99 евро.

Цената на акциите на Spotify се повиши с 5% преди началото на сесията в Ню Йорк. От началото на годината стойността им е нараснала с около 40%.

Инвеститорите и звукозаписните компании насърчават Spotify да повиши цените допълнително, за да се възползва от търсенето. Компанията показа, че има изключително лоялни слушатели, някои от които са прекарали години в изграждане на музикални и аудио каталози. Слушателите на Spotify са най-малко склонни да се откажат от абонамента си сред основните видео или аудио стрийминг услуги в САЩ, според доклад от миналата година на изследователската компания Antenna.

Гигантът повиши цените в САЩ два пъти миналата година до 11,99 долара на месец. През второто тримесечие Spotify съобщи, че броят на абонатите се е увеличил с 12% спрямо предходната година до 276 млн., което отразява „ръста във всички региони“. Компанията има 696 млн. активни потребители месечно.

Покачването на цените следва разочароващия отчет на Spotify от миналата седмица, в който компанията съобщи, че е записала загуба поради по-високи от очакваните разходи, свързани с компенсациите на служителите. Платформата въведе аудиокниги като част от своя премиум абонаментен план и прекара тази година фокусирана върху разширяването на своя видео и рекламен бизнес.

Миналата седмица ръководството на Spotify заяви, че компанията се управлява, така че да „оптимизира дългосрочна, а не краткосрочна печалба“. Главният бизнес директор Алекс Норстрьом твърди, че Spotify ще повиши цените, „когато това е подходящо за бизнеса“. Пред анализатори, след представянето на отчета, той каза, че Spotify по същество повишава цените през цялото време. През последното тримесечие компанията увеличи таксите за абонамент във Франция, Белгия, Нидерландия и Люксембург.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 17:33 | 04.08.25 г.
Най-четени новини
Още от Новини и анализи виж още

Коментари

Финанси виж още