Spotify Technology отчете загуба за второто тримесечие, като не успя да изпълни очакванията на анализаторите, след като услугата за музикален стрийминг отчете по-високи от прогнозираните разходи, свързани с компенсациите на служителите, пише Bloomberg.
Компанията записа загуба от 42 евроцента на акция, съобщи Spotify. Анализаторите обаче очакваха печалба от 1,97 евро на акция. Приходите са се увеличили с около 10% до 4,19 млрд. евро, спрямо прогноза на Wall Street за 4,27 млрд. евро.
Така наречените социални такси, които компанията определя като данъци върху заплатите, свързани с възнагражденията и обезщетенията на служителите, са с 98 млн. евро по-високи от прогнозите на компанията поради ръста на цената на акциите ѝ през тримесечието, съобщи Spotify. Гигантът също така обвини промяна в приходния си микс за намаляването на оперативната печалба.
Платформата прекара последната половин година, фокусирайки се върху разрастването както на видео, така и на рекламния си бизнес. Въпреки че Spotify се смята по-често за музикална услуга, тя се опитва да се конкурира по-директно с YouTube на Alphabet, като включва видеоклипове в услугата си, включително за подкасти, музикални видеоклипове и записи на концерти.
Платените абонати са се увеличили до 276 млн., надминавайки прогнозите за 273,2 млн. Броят на месечно активните потребители е скочил до 696 млн,, в сравнение с прогнозите на анализаторите за 689,2 млн.
Компанията заяви, че очаква да привлече още потребители през третото тримесечие, така че да увеличи броя на премиум абонатите си до 281 млн., а общият брой на потребителите - до 710 млн. Очаква се през третото тримесечие приходите да нараснат до 4,2 млрд. евро, като вероятно ще бъдат засегнати от по-слабия долар, съобщи Spotify. Компанията прогнозира оперативна печалба от 485 млн. евро.
Финансовите прогнози се оказаха по-слаби от тези на анализаторите. Те очакваха приходи от 4,48 млрд. евро и оперативна печалба от 569,5 млн. евро през третото тримесечие, според средната стойност на оценките, събрани от Bloomberg.
По-рано тази година базираната в Стокхолм компания беше домакин на събитие за рекламодатели, като ги насърчи да харчат повече пари в услугата. Тя пусна функция с генеративен изкуствен интелект, която може да осигури гласове за аудио реклами, така че да ги направи по-достъпни.
Цената на акциите на Spotify се понижи с 6,9% преди началото на борсовата сесия във вторник, след като приключи търговията в Ню Йорк в понеделник на ниво от 700,98 долара. От началото на годината стойността на книжата на гиганта скочи с 57 на сто.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни