IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

САЩ ще защитят местните си брандове с промяна в алгоритъма на TikTok

Бизнесът печели не само сигурност, но и шанс за растеж със сделката, посочиха експерти

14:12 | 26.09.25 г.
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

Основните причини американските власти да искат контрол над дейността на TikTok в Съединените щати се свеждат до няколко ключови аргументи - национална сигурност, контрол над алгоритмите и съдържанието, икономическа прозрачност и регулации в настоящия геополитически контекст. Това казаха Иван Янакиев, собственик и основател на Propaganda Group, и Цветелина Илиева, управляващ директор на Hypelinker, в предаването "Бизнес старт" на Bloomberg TV Bulgaria.

Според експертите ако алгоритъмът на TikTok бъде пренастроен съгласно американските регулации, това ще отвори вратата за по-прозрачна конкуренция и по-добра защита на местните брандове. Американският бизнес има нужда от предвидимост. Промяната в алгоритъма означава, че съдържанието няма да се губи в непрозрачни механизми, а ще достига до реална аудитория. 

Досега алгоритъмът обслужваше интереси, които невинаги съвпадат с тези на американските компании. Сега това се променя. Алгоритмичният контрол е новата регулация. Когато САЩ зададат рамка, бизнесът печели не само сигурност, но и шанс за растеж, посочиха гостите в предаването.

"САЩ не могат да си позволят стратегически платформи да бъдат под контрола на държави с различни интереси“, подчерта Янакиев, визирайки потенциалния достъп на китайските власти до чувствителни данни. 

Илиева отбеляза, че „TikTok не е просто развлекателно приложение, а инструмент за влияние, който може да моделира обществените нагласи в мащаб.“

В разговора бе изтъкнато, че „американските власти настояват за местна собственост или контрол, за да гарантират спазване на законите за защита на личните данни и прозрачност на бизнес операциите“. Гостите се обединиха около тезата, че „в условията на напрежение между Вашингтон и Пекин, всяка технологична платформа с глобално влияние се превръща в поле за стратегическо надмощие.“

Според гостите TikTok е променил бизнес логиката на социалните медии - вместо да се разчита на броя последователи, успехът се измерва чрез алгоритмично разпространение и микроангажираност. Това води до нови модели на партньорства, кампании с потребителско генерирано съдържание и бързи тестове на продукти директно в платформата.

Вижте целия коментар във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:13 | 26.09.25 г.
Най-четени новини
Още от Новини и анализи виж още

Коментари

Финанси виж още