fallback

Слаби продажби в Бразилия понижиха печалбата на Хайнекен с 33%

09:35 | 22.02.05 г.
Автор - снимка
Създател

В останалата част на света продажбите на компанията са рекордно високиХоландският производител на бира Хайнекен обяви спад от 32.7% в чистата си печалба за 2004 г. до 537 млн. евро, като причината за това бяха слабите продажби, реализирани от компанията в Бразилия. Печалбата на четвъртия по големина пивовар в света и втория най-голям вносител на бира в САЩ се оказа под средните очаквания на анализоторите за чиста печалба от 679.5 млн. евро. Оперативната печалба на компанията регистрира спад от 2.1% до 1.25 млрд. евро, в сравнение с реализираната през предходната година печалба от 1.3 млрд. евро. Общите продажби на пивоварната през 2004 г. възлизат на 10.005 млрд. долара, което е ръст от 13.8% в сравнение с 2003 г. и нов исторически рекорд в 240-годишната история на компанията. От компанията обявиха, че очакват минимален ръст на печалбата си през 2005 г. благодарение на слабия долар, но анализаторите коментират, че акo се изключи благоприятното влияние на щатската валута или пък тя стартира силно повишение до края на годината, печалбата може и да продължи да се понижава. Слабите резултати на компанията за 2004 г. се проявиха като естествено продължение на спада на печалбата от първото полугодие, когато холандската пивоварна компания обяви 27% понижение на нетната си печалба в сравнение с първото шестмесечие на 2003 г. до 293 млн. евро. В България компанията притежава пивоварната „Загорка”, а чрез нея и марките "Загорка голд", "Ариана" и "Столично". В завода в Стара Загора се прави и "Амстел".

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 07:07 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Свят виж още