Икономическата криза става причина и за намаляване на емисиите, отделяни от транспорта. Най-осезаемо е това при въздушния транспорт, който отчете свиване на товарите от 18,4% на годишна база. Намаляват товарите и по сухопътния транспорт. В същото време обаче с 0,9% се увеличават товарите по железопътния транспорт, а с 1,3 – по водния.
Сериозно намаление има и по отношение на индустрията – с 2% намаляват емисиите в електрическите централи, които са част от Схемата за търговия с квоти въглероден диоксид (ETS). Това се отрази и на цената на квотите, продавани на свободния пазар, и тя тръгна надолу. По този начин смисълът от схемата се губи, притесняват се европейските власти.
България е една от първите по отношение на намалението на емисиите от стоманената индустрия. За година емисиите от предприятията в сектора намаляват с малко над 24%. През 2011 година окончателно спря работата на „Кремиковци”, което доведе и до намаляване на произведената сурова стомана с около 23%, показват данните на Българската асоциация на металургичната индустрия. Това обаче отразява състоянието на сектора в цяла Европа, отбелязва още асоциацията.
Увеличението на потреблението на въглища в Европа се свързва основно с производството на електричество, се казва в документа, изготвен от EDGAR. През 2012 година увеличението във Великобритания е в рамките на 24%, което е най-голямото ниво от 2006 година насам. В Испания за втора поредна година има увеличение, през 2012 година е в рамките на 24 на сто. Единствено намаление на количеството въглища има в Чехия (-8%) и Полша (-4%).
Нови енергийни централи, работещи на въглища, започват да работят в Германия, което е свързано основно със стратегията за ограничаване на ядрената енергетика и държавните субсидии за въглищните мини, които ще останат до 2018 година. Нови въглищни централи са въведени в експлоатация още в Италия и България, проекти в тази насока се изпълняват в Холандия, Чехия, Полша и Словения.
Всички тези централи не заместват затворени мощности, но вероятно ще компенсират спрането на стари мощности, чието привеждане в съзвучие с екологичните директиви, може да излезе прекалено скъпо. В Полша например 85% от производството на електричество идва от въглищни централи, 2/3 от които са построени преди 30 години.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?