IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Бъдещето на глобалната търговия на дребно е в локализацията

Предизвикателството на Shopify към Amazon не успя, но в Индия се провежда интересен експеримент

11:10 | 08.08.22 г.
Автор - снимка
Създател
Снимка: David Paul Morris/Bloomberg
Снимка: David Paul Morris/Bloomberg

Но оптимизмът на компанията относно дългосрочните й перспективи прикрива някои по-дълбоки недостатъци на ДВП модела. Подобно на други търговци на дребно и фирми за потребителски стоки, ДВП компаниите се борят с нарастваща инфлация при разходите, по-високи лихвени проценти и по-слабо потребителско търсене. В допълнение много от тях се опитват да се справят с по-високите разходи за доставка, прекъсванията във веригата за доставки и прекомерната им зависимост от все по-несигурната китайска производствена база.

Но те също са изправени пред специфичен вътрешен натиск. Разходите за привличане на клиенти рязко се повишиха, тъй като цените на рекламите във Facebook се увеличиха. Идентифицирането на целева аудитория чрез социалните мрежи също стана по-трудно след решението на Apple да позволи на потребителите да могат да се отказват от услугите за проследяване на приложения. Нещо повече, ДВП компаниите понякога се сблъскват със задушаващата конкуренция на търговците на ментета.

Големите традиционни търговци на дребно и компаниите за потребителски стоки, включително Walmart, Heinz и Nike, също са научили триковете на ДВП търговията и все повече се превръщат в многоканални оператори, докато Amazon разширява своята мрежа от физически магазини. Въпреки че Amazon също страда от по-суровия икономически климат, тя остава доминиращият оператор за електронна търговия на повечето от своите пазари.

За потребителите е по-лесно да използват една гладка платформа, отколкото да се ангажират с различни сайтове за различни марки. Без решителна, и малко вероятна, регулаторна намеса за отделяне на пазара му за трети страни от собствените му операции по продажби и доставка, е трудно да се види как конкурентите могат да подядат бизнеса на гиганта за електронна търговия. Но в бизнеса, както и в политиката или спорта, постигането на статут на непобедимост често е моментът на максимална уязвимост. Всички искат да те свалят от трона.

Един експеримент, който си струва да се наблюдава внимателно, се провежда в Индия, където току-що беше стартирана вълнуваща инициатива в 100 града за осигуряване на публично подкрепена цифрова инфраструктура за търговията на дребно. Отворената мрежа за дигитална търговия (ONDC) има за цел да създаде оперативно съвместима колективна мрежа за електронна търговия, а не затворена частна платформа, позволяваща на милиони малки търговци да се свързват с доставчици, клиенти и фирми за доставка. Нейната амбиция е да привлече 30 милиона продавачи и 300 милиона купувачи до края на 2024 г. Нандан Нилекани, човек, който никога не може да бъде подценяван, един от основателите на IT компанията Infosys и архитект на публичния технологичен масив в Индия, нарича мрежата „най-вълнуваща бизнес трансформация, случваща се в света“.

Индия отдавна подкрепя публичната цифрова инфраструктура. Нейната система за дигитална идентификация Aadhaar сега се използва от 1,3 млрд. души, докато UPI интерфейсът й за плащания позволи 6,3 млрд. онлайн трансакции през юли. Визията на ONDC е да даде възможност на милиони малки квартални търговци да се справят с Amazon и Flipkart (собственост на Walmart). Ако експериментът сработи, което е възможно, мантрата на следващата ера в търговията на дребно може да бъде локализация, локализация, локализация.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 08:12 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още