Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Анализи

Джо Байдън трябва да подходи твърдо към автомобилната индустрия

Транспортният сектор продължава да бъде най-големият източник на емисии в САЩ, като средната възраст на превозните средства в страната достига 15 години

Джо Байдън трябва да подходи твърдо към автомобилната индустрия

Снимка: Joshua Roberts/Reuters/Bloomberg

С встъпването в длъжност на администрацията на новия американски президент Джо Байдън се очертава идеалната възможност за САЩ да се ангажират отново да държат автомобилната индустрия отговорна съгласно Закона за чистия въздух. Въпреки че 50-годишната регулация предостави значителни ползи, икономическата стагнация и скандалите около емисиите от парникови газове помрачиха индустрията.

Макар производителите да продължават да спазват правилата за икономия на горивото и емисиите, подобренията в тази насока се забавят и продължаващият преход от по-компактни автомобили към кросоувъри и пикапи показва, че страната напредва твърде бавно, за да предотврати най-лошите последици от изменението на климата, пише Clean Technica.

Според последните данни на Американската агенция за опазване на околната среда (United States Environmental Protection Agency – EPA) редица класове превозни средства отчитат рекордно високи нива на икономия на горивото, докато индустрията продължава да спазва стриктно стандартите за емисиите от епохата на президента Барак Обама.

Тук Tesla играе ключова роля като основен двигател за повишаване на конкуренцията в сегмента на електромобилите, подкрепяйки прехода от двигатели с вътрешно горене към автомобили с алтернативно задвижване.

Един от негативните странични ефекти от регламентите в САЩ е свързан с факта, че мерките за насърчаване на подобренията по отношение на всеки тип превозно средство в крайна сметка водят до намаляване на икономията на гориво до нивата от 2017 г. от само 24,9 мили на галон бензин. Това се дължи на устойчиво покачващите се продажби на SUV (sport utility vehicle) модели, които успяват да изпреварят технологичните подобрения относно ефективността на самите превозни средства.

В крайна сметка автомобилната индустрия предпочита да заложи на моментната печалба вместо да ускори прехода към по-чисто бъдеще. Шумните инвестиции в електрификацията са съчетани със също толкова големи инвестиции в пикапи и кросоувъри. Производствените планове на концерните на практика не предлагат краткосрочна стратегия за преминаване към по-екологични автомобили.

За съжаление годините на бездействие задълбочиха проблемите с изменението на климата. През 1988 г. Конгресът на САЩ приема Закона за алтернативните моторни горива, в който се посочва, че „отделянето на въглероден диоксид… може да доведе до дългосрочно и значително повишаване на средната глобална температура, явление, което е известно като глобално затопляне чрез парников ефект“.

Законът насърчава използването на по-чисти горива и изисква мащабна оценка на потенциала на електрическите превозни средства.

След повече от три десетилетия автомобилната индустрия отделя с 600 млн. тона повече въглеродни емисии от нивата, отчетени по времето на приемане на закона.

Транспортният сектор продължава да бъде най-големият източник на емисии в САЩ. Средната възраст на превозните средства в страната е около 15 години, като анализите показват, че постигането на климатичните цели ще изисква продажбите на електрически автомобили да нараснат с до 100% през следващите 15-20 години.

От друга страна американската автомобилна индустрия не е показала ясно, че желае да се справи с проблема със замърсяването, освен ако не бъде принудена.

Автомобилните производители продължават да се борят срещу увеличаващите се глоби за неспазване на разпоредбите за икономии на горивото въпреки многобройните правни аргументи, че такива увеличения са необходими.

Ясните и твърди действия на новата администрация могат да надградят бързо постигнатото през последното десетилетие, за да насочат индустрията към една по-устойчива траектория.

Фокусът на Байдън трябва да падне именно върху инвестициите в електрификацията на транспортния сектор, в това число зарядната инфраструктура и стимулите за производство и закупуване на електрически превозни средства. Министерствата на транспорта и енергетиката трябва да направят всичко възможно, за да насърчат внедряването и разширяването на зарядната инфраструктура на обществените места. Това ще гарантира, че електромобилите са по-достъпни за домакинствата с по-ниски доходи и ще насърчи бързия и справедлив преход към устойчива транспортна мрежа.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Божидарка Чобалигова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (3)

1
 
3
 
3
zelka007 до: дядя Вова
преди 1 месец
цокна 3 по 50гр и започнаха да ти се мержелеят яздещи 19г индианки голи до кръста из необятните прерии ... допий четвъртата и легай ... :)))
3
 
0
 
2
преди 1 месец
Каубой на дизел де..
3
 
1
 
1
преди 1 месец
Транспортният сектор продължава да бъде най-големият източник на емисии в САЩ, като средната възраст на превозните средства в страната достига 15 години

Мда! Каубой-ците треа да са на коне!
Даубий на дизел - нонсенс!

Още от Анализи
Кросоувърите протягат ръце към европейската корона на малките автомобили