Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Бюджет и финанси

Киберрисковете влизат в приоритетите на застрахователите

Как да идентифицират къде е заплахата на клиента обсъдиха застрахователни брокери на Европейската регионална конференция на WBN (Worldwide Broker Network) в София

Киберрисковете влизат в приоритетите на застрахователите

Снимка: Архив Ройтерс

Няма точни изчисления на пазара колко са загубите от киберпрестъпления, които засягат застраховането, но те са са за милиарди. Застрахователите все повече работят с брокери, за да идентифицират къде е рискът на клиента.

Още по темата

Този проблем се разисква на тридневна Европейска регионална конференция на WBN (Worldwide Broker Network) за 2020 г. в София. Участие в нея вземат повече от 160 представители от Европа, Близкия Изток, САЩ и Африка. Сред тях са застрахователите AIG, Zurich и Lloyd's, Vienna Insurance Group, Generali България, UnitedHealth Group, Европейската Асоциация на застрахователните брокери (BIPAR). Домакин на форума е Застрахователeн брокер Балкан АД.

Предизвикателствата

„WBN е създадена да обслужва международни клиенти. Сред въпросите, които се обсъждат, има чисто професионални – как да обслужваме клиентите си, какво се случва в брокерския бизнес в САЩ  и как това се отразява на европейския брокерски бизнес. От по-широк обществен интерес е въпросът с киберзастраховането", посочи Мария Велева, изпълнителен директор на ЗБК Балкан. "Това, на което са свидетели нашите партньори от развитите страни, е фактът, че традиционните застраховки – имуществено застраховане и застраховане на отговорности, за които фирмата отговаря пред клиенти, служители и трети лица, все повече се повлияват от кибер рисковете.“ 

Тя посочи, че брокерите, които са посредници в застраховането, работят тясно със застрахователите, за да идентифицират точно риска „Все повече навлизаме в сфери, които за застрахователите са нови и ние полагаме усилия да защитим клиента“, разкри Велева и даде примери за предизвикателствата пред бизнеса.

Международните застрахователни експерти акцентират на подхода, който трябва да имат брокерите. Докато за различни видове клиенти и за тези, които работят онлайн, най-важното е да защитят личната база на клиентите, то за фирмите с производствени мощности е да се предпазят от киберриск, който може да причини най-големи вреди.

Зависимостите

„Такъв пример е противопожарното оборудване на предприятията, което е свързано със системи, които се управляват автоматично“, разкри Себастиян Хес, съветник по кибер риск в AIG EuropeS.A. Той и колегата му Шариф Гарднър, директор трейнинг обслужване в AXIS Capital на LLOYD, коментираха как от единичен риск, който засяга едно предприятие, могат да пострадат всички производствени системи, независимо от държавата, в която е отделното производство.

„Досега смятахме, а и машините и системите бяха направени така, че те обслужваха една производствена единица, в една държава, но сега са свързани по такъв начин, че злонамереното проникване в една база данни в една страна може да засегне всички експозиции в света. Това е е една от тенденциите при киберрисковете“, напомни Мария Велева и допълни, че втората е, че защитата на имуществото на клиентите все повече е свързано с киберриска заради автоматичните системи.


Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Бюджет и финанси
Горанов: Няма друг вариант освен нов дълг