Италианският премиер Джорджа Мелони обяви, че целта на Европейския съюз (ЕС) за прекратяване на продажбите на нови коли с двигател с вътрешно горене през 2035 г. показва "саморазрушителната" позиция на блока по отношение на индустриалните и екологични въпроси.
„Забраната за автомобили с двигатели с вътрешно горене от 2035 г. е един от най-очевидните примери за саморазрушителен подход“, заяви по време на събитие в Рим Мелони, цитирана от Ройтерс. „Придружаването на индустриалния сектор в екологичния преход не може да означава демонтиране на цели индустрии“, посочва тя.
През март 2023 г. страните от ЕС одобриха закон, който ще изисква всички нови автомобили да не отделят емисии на въглероден диоксид от 2035 г., което на практика забранява дизеловите и бензиновите превозни средства и изисква 55% по-ниски нива на емисии от 2030 г. в сравнение с нивата от 2021 г.
Мярката на ЕС има за цел да ускори електрификацията на автомобилната индустрия, но редица автомобилни производители наскоро започнаха да забавят плановете си за преминаване към електромобили поради слабото търсене.
Мелони и нейните съюзници винаги са се противопоставяли на забраната на колите с двигатели с вътрешно горене, но по време на решението на ЕС нейното правителство се въздържа заедно с България и Румъния, докато Полша беше единствената страна, която гласува „против“.
По-рано този месец италиано-френската автомобилна група Stellantis обяви, че спира производството на своя електрически Fiat 500 поради слабото търсене. Европейският пазар на електромобили е „в дълбоко затруднение“, заяви италианското подразделение на автомобилния производител.
Европейската автомобилна индустрия е изправена пред рязък спад и Stellantis очаква съкращения на работни места в Италия, тъй като продажбите се свиват. Съперникът Volkswagen AG вече обяви, че обмисля закриване на фабрики в Германия за първи път в историята си, докато френската Renault SA предупреди, че производителите на автомобили могат да бъдат глобени, ако не изпълнят амбициозните цели на ЕС в областта на климата.
Италиански правителствени служители, позовавайки се на предизвикателните пазарни условия, призоваха за преразглеждане на плана на ЕС за забрана на продажбите на нови коли с двигатели с вътрешно горене от 2035 г.
Правителството на премиера Джорджа Мелони от месеци води напрегнати преговори със Stellantis – компаняита майка на Fiat, като обвинява автомобилния производител, че пренебрегва историческите си производствени бази в Италия. То е ангажирано в преговори с групата, единственият голям автомобилен производител в страната, за увеличаване на местното производство до 1 милион автомобила годишно.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Облачно ще е днес, ще вали в западната половина на страната
И в еврозоната - цените на жилищата у нас ще продължат да растат
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
преди 1 година До: andy*** = къпуt отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година ЕС ***! С бързи темпове! Само бедност и мизерия, шириат чака ЕС съществуващите! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година Мелони да не се упражнява излишно в популистки реторики. В Поднебесната империя и УСАто има същите забрани за продажба на ДВГ за автомобили от 2035. В Норвегия вече не се продават други коли освен електрически, дори в градският им трафик електричките са над 50%. В Ирландия 71%, в Швеция са 60% от продажбите, в Финландия 54%, в Дания 46%, в Белгия 41%, в Поднебесната са 38% от продажбите, в Холандия 35%... а в Италия9%. Нали е велик държавник? Що не си е подредила къщичката? отговор Сигнализирай за неуместен коментар