Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Бюджет и финанси

Любомир Дацов: Бюджет 2019 вероятно ще приключи с планирания дефицит

Заделянето на стотици милиони за довършването на магистралата до Варна е лошо политическо решение, твърди бившият заместник-министър на финансите

Любомир Дацов: Бюджет 2019 вероятно ще приключи с планирания дефицит

Снимка: Pixabay

Бюджет 2019, за разлика от сегашния и последните няколко, може да се окаже с точно планиран дефицит, а не както сме свикнали напоследък – с твърде консервативна прогноза за разликата между приходите и разходите. Това коментира в ефира на bTV бившият заместник-министър на финансите Любомир Дацов.

По думите му забавянето на икономиката в глобален план идва много бързо, а приходите може да се доста по-малко при широко тиражираното увеличаване на разходите – с 16%. Той прогнозира, че заради недобро планиране дефицитът може дори да бъде по-голям от очакваното. Финансистът обясни, че като цяло България и Европа се движат с много по-малки крачки, отколкото се движи останалият свят, а най-притеснителното е, че средната класа намалява и у нас всъщност почти я няма. В този сегмент са около 300 хил. човека, което е крайно недостатъчно, защото това е движещата сила на икономиката на всяка държава, обясни експертът. 

Още по темата

Според Дацов големите проблеми в здравеопазването, образованието и управлението на средствата в сектори като вътрешните работи ще бъдат решени само с реформи, а не с наливане на пари „Бюджетът е финансова сметка, той няма да реши тези проблеми”, категоричен е финансистът.

Като пример за лошо политическо решение той посочи заделянето на стотици милиони за довършването на магистралата до Варна. „Това, което направихме – да преместим парите в извънбюджетна сметка, не отговаря на никакви правила, български и международни”, коментира Дацов. Според него подобни действия без реален обект и търгове е „живо нарушение”, а подобна извънбюджетна сметка трябва да се открива само с решение на парламента.

Финансистът отбеляза и че не е ясен произходът на парите – в един случай се твърди, че идват от преизпълнение по приходната част, а в друг – че става дума за средства, заделени по-рано за неслучили се проекти. По думите му за „лошо планиране и лошо управление” говори и фактът, че за поредна година около 40% от капиталовите разходи не се изпълняват, при нормални граници от около 5%.

По статията работи: Ралица Пейчева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (7)

1
 
8
 
7
преди 6 месеца
Хемус е жизнено необходима за равномерното развитие на държавата .
2
 
7
 
6
khao до: serafima
преди 6 месеца
Няма профилна снимка
баце, ние сме на това дерадже точно заради нечетене и немислене... коментар номер 1 е живо доказателство !
3
 
8
 
5
redcretin до: serafima
преди 6 месеца
Няма профилна снимка
Абе ша мислят, селяните от северните села :) Бай Пешо Плевенския - акъла му в прасето и кукуруза. Ето - под носа им откраднаха от бюджета поредните стотици мелеони - а те милите подкрепят кражбата... сигурно си мислят как по чудо ще се пръкнат магистрали сега :)
2
 
8
 
4
преди 6 месеца
Няма профилна снимка
Четете и мислете, бе хора! Как пък разбрахте, че той е против Хемус? Давате ли си смекта какви галимации прави правителството с финансите. Вероятно това е от уплахата на Горанов от земетръса, та още си трае за ползването безплатно на огромно жилище. Обикновено не го правя, но тук защитавам Дацов: "Като пример за лошо политическо решение той посочи заделянето на стотици милиони за довършването на магистралата до Варна. „Това, което направихме – да преместим парите в извънбюджетна сметка, не отговаря на никакви правила, български и международни”, коментира Дацов. Според него подобни действия без реален обект и търгове е „живо нарушение”, а подобна извънбюджетна сметка трябва да се открива само с решение на парламента." Потънали сме в корупция и изкривено финансиране, което не води към добро.
8
 
9
 
3
преди 6 месеца
Простотиите продължават с пълна сила Неясните правила за финансиране на тази магистрала са допълнителна простотия Просто трябва да се вземат едни и пари По дбрия вариант е изграждане на скоростни пътища Много добре потдържани - Русе -Шумен Русе- В Трново София - Видин Интермодални терминали Русе и Видин и скоростна железница Варна - Русе Много по голям ефект за икономиката от завършване на магистрала Хемус която в по голямата си част ще остане празна Но за това се иска мозък а не само рязане на ленти

Още от Бюджет и финанси
Преките инвестиции в България и през май излязоха на минус