Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Бизнес в умния град

Vivacom открива нов център за данни през 2019 г.

Телекомът работи с международен партньор по проекта

Vivacom открива нов център за данни през 2019 г.

Снимка: Pixabay

Българският телекомуникационен оператор Vivacom ще отвори нов център за данни през 2019 г., разкри пред Investor.bg Милен Нинов, старши мениджър „Продажби на едро“ във Vivacom.

Компанията стартира с два основни центъра – Data Center West, който се намира в София, и Data Center East – в Каспичан. „Имаме и много зали за колокация, а с времето инвестирахме в тях и ги превърнахме в зали за съхранение на данни. Те са в 9 населени места, без да броим София и Каспичан“, коментира Нинов.

Центрове за данни и зали за колокация Vivacom има още от навлизането на SDH оборудването, като оперира тази област от около 2005 г. Сегашните центрове са построени по Tier 3+ - най-високият международен стандарт, който е свързан с изискванията за системите.

Създаването на нов център за данни е логична стъпка за телекома, тъй като капацитетът на Data Center West е бил запълнен за по-малко от година от старта на предлагането му.

„Необходимостта от подобни услуги и търсенето им доведе до това, че планираме разрастване през 2019 г.“, уточни Нинов.

По новия си център Vivacom си сътрудничи с международен партньор, който попада в топ 10 на този тип оператори в света и строи съоръженията по собствени утвърдени стандарти. Всичко това се случва на фона на тенденцията центровете за данни да се превръщат във все по-важна част от бизнеса на телекомуникационните оператори по целия свят.

Предимствата

Три са основните предимства, които насочват компаниите към центровете за данни.

„Те гарантират 100% работа на информационните системи на клиентите, гарантират сигурността на информацията и всичко това на по-ниски разходи в сравнение с поддръжката на собствено сървърно помещение“, категоричен е Нинов.

Още по темата

Едновременно с това компанията предлага и свои собствени облачни услуги, при които  предимствата за клиентите е, че плащат за толкова пространство, колкото им е нужно. За сравнение, когато не ползват подобни услуги, инвестират в сървъри, от които не е ясно какъв процент от капацитета ще ползват. Идеята е, че при центровете за данни фирмите могат да увеличават и намаляват обема за съхранение според нуждите си.

Интересът в България

От услугите, свързани с центровете за данни, се интересуват компании, които вече са навлезли в дигиталния бизнес. Те разполагат с големи информационни системи, обработват голямо количество информация, т.е. имат много сървъри и сторидж. При тях е нерентабилно сами да се грижат за тази колокация, защото трябва да осигурят пълна резервираност на всяка една от системите вътре, което в битови условия не може да бъде постигнато.

„В битови условия не можеш да си гарантираш независимо захранване от два токоизточника, дизелов генератор, непрекъснато охлаждане и максимална защита от риск от пожар. Най-важното, особено напоследък и на фона на приемането на Закона за киберсигурност – не можеш да гарантираш високо ниво на сигурност на информационните системи“, коментира Нинов. Скоро Vivacom ще започне да предлага на своите клиенти и непрестанно дистанционно наблюдение на оборудването, което ползват в центровете за данни.

„Бизнес плановете ни са до пет години центровете за данни да започнат да носят няколко процента от общите приходи от компанията“, твърди Нинов. Като цяло Vivacom дава заявка, че иска да започне да дава повече предложения за дигиталния бизнес у нас и работи усилено в тази посока.

В България ръстът на пазара на центрове на данни изостава спрямо европейския – 20-25% годишно за страната при 40% за цяла Европа

У нас най-голям интерес към центровете за данни според Милен Нинов има от страна на финансовия сектор. Той бързо бива догонен от доставчиците на облачни услуги. ИТ компаниите също попадат в челните места, като тук се нареждат разработващите софтуер и тези, които предлагат интеграция. В топ 5 попада и гейминг индустрията.

Международните тенденции

По данни на Statista през 2017 г. центровете за данни в глобален мащаб са достигнали 8,4 млн. По думите на Милен Нинов се наблюдава световна тенденция за изкарване на тези центрове извън градовете.

„В града трудно може да се намери локация с необходимата електрическа мощност. Световна тенденция е центровете за данни да се изнасят в периферията на градовете, като това се случва предимно в Северна Америка“, коментира той. „Очаквам скоро и в България центровете за данни да бъдат изнесени към периферията. Факт е, че в момента районът на Летище София се оформя като такова място – в периферията е и с достатъчно количество ток“.

От Vivacom споделят още, че в България ръстът на пазара на центрове на данни изостава спрямо европейския – 20-25% годишно за страната при 40% за цяла Европа. Милен Нинов прогнозира, че през 2019 г. българският ръст ще настигне средния европейски. По думите на експерта забавянето у нас се дължи на нивата на доходите и на печалбата на компаниите. На второ място като фактор той посочва технологичното развитие на компаниите, които дълго време са подценявали новите технологии, но сега все повече разбират силата им. Това води до генерирането по-големи обеми от данни и изисква повече сървъри, повече място за съхранение. 

Онова, което ще тласка нагоре пазара на центрове на данни през следващите години, ще е интернет на нещата и по-голямата свързаност, твърди Нинов.

„Интернет на нещата ще доведе до още повече навлизане на дигиталния бизнес в ежедневието ни“, коментира той.

По статията работи: автор Елена Кирилова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Бизнес в умния град
Телекомите и регулаторният лабиринт, предшестващ умните градове