Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Bloomberg TV

Може ли България да се пребори за завода на Volkswagen

Страната ни няма опит в производството на автомобили и затова шансовете ни не са особено големи, смята журналистът Иля Селиктар

Може ли България да се пребори за завода на Volkswagen

Снимка: Ройтерс

гледано: 9473   Още видео
Рейтинг 1 Рейтинг 2 Рейтинг 3 Рейтинг 4 Рейтинг 5
4 гласа

България среща много сериозна конкуренция в опита си да привлече най-големия производител на автомобили в света. Тази и още автомобилни теми коментира журналиста Иля Селиктар в предаването „В развитие“ по Bloomberg TV Bulgaria.

„България няма опит в производството на автомобили и затова шансовете ни за завод на Volkswagen не са особено големи. Не виждам у нас как ще се реши въпросът с работната ръка, нито как такъв голям инвеститор ще бъде облекчен от данъци. Липсва и адекватна инфраструктура. Но, ако спечелим надпреварата, един такъв завод би имал по-голямо влияние от селското стопанско и туризма“.

Цялостната картина в Европа към момента е такава, че всички автомобилостроители са се ориентирали към производството на електромобили, смята още Селиктар.

„120 000 автомобили на Tesla са регистрирани в Европа за първото тримесечие на 2019 г., докато през 2010 г. те бяха само 130. Норвегия играе най-голяма роля за това“.

Страната ни на този етап изглежда доста далеч от модата с оглед облекченията от държавата в посока инвестициите за нови автомобили, коментира журналистът.

„България няма програма за подпомагане купуването на нов автомобил. В Румъния, например, има такава програмна. Тя е до ¼ от цената на самия автомобил. Тук облекченията са само за безплатна „синя зона“, допълни той. 

Целия разговор гледайте във видеото на Bloomberg TV Bulgaria. 

По статията работиха: Екип на Bloomberg TV Bulgaria , редактор Божидарка Чобалигова

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (5)

4
 
8
 
5
Shadow1 до: Momchil_Matev
преди 1 месец
Няма профилна снимка
Реката с какво ще помогне, да си мият ръцете освен в нея ? Мисля че няма да им е изгодно да я използват за пренос на коли, влаковете са по-лесни за това, а ако пристанището е много важно значи Варна им е нужна. И най-вече Видин е умряла работа, няма хора там, ще са нужни много години на благоприятни условия за да стане град привличащ международни компании.
10
 
10
 
4
преди 1 месец
Да го направят във Видин - там има всичко, което има Кремиковци плюс река. И освен това могат да им отстъпят данъци. В София само до задръствания ще доведе един такъв завод.
5
 
29
 
3
преди 1 месец
Няма профилна снимка
1.Терен със съществуваща ЖП инфраструктура, достатъчн голям, с възможност за разширение ( на север) в Столица.

2. ЖП линии до речно и мореско пристанище

3. Международно летище

4. Автомобилния сектор последните 10 години е сред най-развитите в страната - ще издърпа кадри от цялата страна.

5. Най-ниските данъци в ЕС

6. Член на ЕС ( отговаря на куп нормативни изисквания за производство и реализация на пазара в ЕС )

7. Добро отношение към немците - немски детски градини и училища с програми на немски - важно за командированите рабтници и семействата им.

7. Пазара на електроенеркия върви в дорбра посока.

8. Надежда за развитие на дизерфициран газов пазар

9. Много немскоговорящи надри на разположение.

Какво предлага Турция и Сърбия - по евтин труд.
3
 
40
 
2
vzhekoff до: data
преди 1 месец
Няма профилна снимка
Човекът е експерт, напоследък е пълно с експерти и се лее експертиза.
7
 
44
 
1
преди 1 месец
"такъв завод би имал по-голямо влияние от селското стопанско и туризма" ???????????????????????????

Абе къде ги намирате такива ?

Още от Bloomberg TV
Политолог: Война между САЩ и Иран ще въвлече всички големи икономики