IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

България е една от малкото в ЕС с ръст на водния транспорт през 2020 г.

Над 90% от превозите са транзитни, сочат данните на Евростат

16:53 | 06.10.21 г.
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

България е третата по ръст на международния воден транспорт през 2020 година, показват данни на Евростат. Само четири държави в ЕС отчитат повишение в този сектор, като лидер е Швеция с процентно изменение на активността (измерена чрез тон продукция, пренесена на километър) е в рамките на 59%.

Втора по този показател е Хърватия (8%), следвана от България (7%) и Финландия (4%).

На обратния полюс е Латвия (-98,1%), следвана от Чехия (-43,5%), Франция (-12,6%) и Полша (-12,1%).

Основните дестинации, по които България изпраща стоки по водни пътища, са Румъния (44% от всички), Украйна (11,5%) и Сърбия (6,5%). Почти всички превози са транзитни (над 90%) или международни благодарение на географското положение на страната. През 2020 година 99,6% от превозените контейнери през територията на страната са били празни.

Като цяло развитието на водния транспорт в ЕС е много динамично през последните десет години. След серия от спадове и възстановяване водният транспорт отчита спад от 6% между 2019 година и 2020 година.

 

 

Източник: Евростат

Най-големите превозвачи в ЕС са Германия и Нидерландия - тези две държави осъществяват 70% от международната водна търговия на общността.

Основно водните превози се използват за транспорт на метални руди (малко над 23%), както и рафинирани петролни продукти и земеделски стоки.

eurostat eurostat

Източник: Евростат

Почти половината от всички кораби, извършвали превози през 2020 година, са регистрирани в Нидерландия. Голям е делът на регистрираните в Германия (16%) и Белгия (9%) кораби, сочат още данните на Евростат.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 06:47 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Европа виж още

Коментари

Финанси виж още