Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Европа

Приключва репатрирането на британските клиенти на Thomas Cook

При фалита на компанията общо 600 хил. туристи бяха на почивка с услугите на туроператора

Приключва репатрирането на британските клиенти на Thomas Cook

Снимка: Ройтерс

Великобритания завършва днес извънредната операция по връщане в страната на 140 хил. туристи две седмици след внезапния фалит на туроператора Thomas Cook, предаде Франс прес.

Службата за гражданска авиация (CAA) на Великобритания обяви в комюнике, че операцията "Матерхорн", определяна като най-важната от Втората световна война, ще приключи с полет, пристигащ в Манчестър от Орландо, САЩ, с 392 пътника на борда. Общо 150 самолета позволиха да бъдат репатрирани около 140 хил. души със 746 полета от началото на операцията, започнала само няколко часа след фалита на Thomas Cook на 23 септември, уточнява БТА.

"Искам да благодаря на тези, които участваха в тази голяма операция, най-вече на пътниците, които върнахме у дома. Искам и да изкажа уважение към чудесните бивши служители на Thomas Cook които работиха с нас, за да бъде тази операция успешна", каза генералният директор на Службата за гражданска авиация Ричард Мориарти.

При фалита на компанията общо 600 хил. туристи бяха на почивка с услугите на туроператора. Великобритания репатрира своите туристи, а съдбата на още 450 хил. души се разигра между няколко страни и филиалите на групата, които не фалираха веднага, отбелязва АФП. 

Още по темата

Thomas Cook имаше 22 хил. служители в световен мащаб, от които 9000 във Великобритания загубиха работата си.
Фалитът на втория по големина британски туроператор Thomas Cook ще се отрази тежко на българския туристически бизнес, предупредиха преди 2 седмици хотелиери. Компанията държи 50% от полетите към летищата на Бургас и Варна.

У нас засегнати от фалита на британския туроператор са над 2000 туристи. Повечето от тях са на почивка в „Слънчев бряг”, малка част са на „Златни пясъци”. Те са отседнали в общо 58 хотела по Черноморието, като договорите на хотелиерите с  им с Thomas Cook предвиждат плащането на услугите да бъде между 45 и 60 дни след извършването им, което означава, че едва ли предприемачите ще получат скоро парите за нощувките през юли и август. Министърът на туризма Николина Ангелкова вече обяви, че ведомството ще съдейства за подаването на колективен иск от хотелите, но списъкът на потърпевшите обаче е дълътг.

Министерството на туризма ще предложи законови промени, свързани с допълнителна застраховка за туроператори (особено чуждестранните), която да покрива рискове като при фалита на Thomas Cook. 
За фалитът на Thomas Cook, чийто основател е наричан откривател на модерната туристическа индустрия, се посочват различни причини – Brexit, поредица от лоши управленски решения и неуправляемото ниво на задълженията 

По статията работиха: Ралица Пейчева, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (1)

0
 
0
 
1
преди 11 месеца
Добре би било наште хотелиери да си искат парите от туристите а те да да
си търсят парите от Томас Кук.

Още от Европа
Германия за руския газ: Да не бъдем изнудвани!