Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Европа

Wirecard отпразнува първото тримесечие със силни резултати

Най-голямата сила на концерна - бързо развиващият се бизнес в Азия, е в същото време и най-голямата слабост, защото зависимостта расте

Wirecard отпразнува първото тримесечие със силни резултати

Главният изпълнителен директор Маркус Браун. Снимка: Ройтерс

Wirecard е привикнал към позитивните новини. Доставчикът на платежни услуги от Ашхайм (до Мюнхен) се разраства бързо от години, през есента дори изхвърли Commerzbank от германския водещ борсов индекс Dax. Това направи първото тримесечие на 2019 г. по-горчиво: обвиненията в измама и манипулации се нароиха, цената на акциите рязко се колебаеше. Поне що се отнася до чистия бизнес обаче, той остава незасегнат, както става ясно от публикуваните в сряда данни.

Клиентите остават лоялни към Wirecard. Важният обем на трансакциите се увеличава с 37% спрямо същия период на миналата година до над 36 млрд. евро.

Още по темата

„Конвергенцията на цифровите плащания с новаторски услуги с добавена стойност и услуги, базирани на данни, на една платформа ще формира един от най-големите световни пазари за растеж", обяснява изпълнителният директор Маркус Браун.

Казано по-достъпно: тъй като все повече и повече хора плащат с приложение или кредитна карта, а не в пари в брой, бизнес моделът на Wirecard отчита силен растеж. Например, очакванията са за увеличаване на безкасовите плащания в световен мащаб с около 14% годишно до 2021 г.. В Азия ръстът може да бъде дори по-висок.

Точно в това отношение Wirecard е особено силен. Докато приходите на европейския пазар скачат с 27% през първото тримесечие до 264 млн. евро, в Азия и Тихия океан скокът е от цели 50 на сто до 291 млн. евро.

Приходите от продажбите като цяло нарастват с почти 35% до 566 млн. евро, а нетната печалба се увеличава с 50% до 106 млн. евро.

Разходите също нарастват рязко. Така например материалните разходи, които включват главно такси за банки и компании за кредитни карти, се е увеличили с 30% до 301 млн. евро. Разходите за персонал скачат с 46% до малко под 77 милиона евро.

Най-голямата сила на Wirecard - бързо развиващият се бизнес в Азия, е в същото време и най-голямата слабост на групата. Както показват данните за първото тримесечие, зависимостта на Wirecard от азиатския пазар продължава да нараства през 2019 г. - въпреки факта, че главният изпълнителен директор Браун пропагандира глобален органичен растеж.

Освен това наскоро групата изпита сериозни проблеми в Азия. В резултат на това подразделението в Сингапур претърпя отписвания и нередности, което доведе до силен натиск върху Wirecard. Наблюдателите отдавна критикуват компанията като „черна кутия“, защото сложният бизнес модел е труден за вникване.

 

По статията работи: Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Европа
Новината за масивните стимули на ЕК окрили европейските индекси