Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Европа

Зависимостта на европейския транспорт от петрола ще се запази до 2030 г.

До 2050 г. петролните продукти ще представляват около 49-51% от нуждите на ЕС в транспорта, се посочва в документ, свързан със стратегията за нисковъглеродна мобилност

Зависимостта на европейския транспорт от петрола ще се запази до 2030 г.

Снимка: Ройтерс

Въпреки обявената цел на Европейската комисия (ЕК) за декарбонизиране на транспорта и различните законодателни актове, върху които тя се фокусира, транспортният сектор на Европа ще остане силно зависим от петрола до 2030 г., съобщава Euractiv, чийто екип се допита до изпълнителната власт на Европейския съюз (ЕС) за най-добрите и най-лошите сценарии относно декарбонизацията на транспортния сектор.

 „Нефтопродуктите ще представляват 86-87% от нуждите на европейския транспорт - в сравнение с 94-те процента днес“, посочват от ЕК, позовавайки се на документ, свързан с европейската стратегия за нисковъглеродна мобилност.

Същият документ подчертава, че преходът към използване на алтернативни горива и енергийни носители отнема време най-вече заради постепенната подмяна на автомобилните паркове. 

Още по темата

В документа се добавя, че значително намаление на петролните продукти, използвани в транспорта (от 194 до 200 млн. тона петролен еквивалент през 2050 г. по отношение на REF2016) и петролната зависимост са очаквани във всички сценарии за декарбонизация.

„До 2050 г. петролните продукти ще представляват около 49-51% от нуждите на ЕС в транспорта“, посочва документът.

„Намаляването на употребата на петрол в транспорта е от голямо значение за намаляване на разходите за внос на изкопаеми горива и за повишаване сигурността на доставките“, се казва още в проучването.

Още от своята първа Директива за възобновяема енергия през 2009 г. ЕС се опитва да предложи решение за декарбонизиране на транспортния сектор.

Очаква се „Зелената сделка“ да „преразгледа“ някои законодателни актове, включително тези за транспорта, който стои зад почти една четвърт от емисиите на парникови газове в Европа и е основната причина за замърсяването на въздуха в градовете.

Германският министър на икономиката Петер Алтмайер наскоро се свърза с еврокомисаря по климата Франс Тимерманс, за да настоява за мораториум върху затягането на нивата на въглеродните емисии в автомобилния сектор, който се очаква да бъде разгледан отново през 2021 г.

Критиците предполагат, че в периода до 2030 г. всички законодателни предложения са съсредоточени твърде много върху нарастващия микс от възобновяема енергия без да се обръща подобаващи внимание на 87-те процента изкопаеми горива.

Европейският съвет за биодизел (EBB), който насърчава използването на биодизел, изрази дълбоката си загриженост относно липсата на амбиция на Комисията за ефективно премахване на изкопаемите горива в транспортния сектор.

Лора Буфе, петролен експерт от неправителствената организация Transport & Environment (T&E), смята, че най-добрият начин за намаляване на потреблението на петрол и свързаните с него продукти с високо съдържание на въглерод е чрез електрифициране на автомобилите, микробусите, камионите и мотоциклетите, докато се използват бъдещите устойчиви доставки на зелен водород при корабоплаването и авиацията.

По статията работи: Аспарух Илиев

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (6)

0
 
0
 
6
Императорът до: Dr. Vatnikov
преди 1 месец
Глyпак, не проумяваш ли, че просто не искам Европа да бъде съсипана и разорена? За кои точно "специалисти" говориш, бе - за дeбилът тимерманс ли - дето не знае колко уши има по тимберицата си - и който мисли, че водородът може да тече по метални газови тръби? Че металите стават чупливи от въздействието на водородът, че сам той - водородът, поради твърде ситната си молекула - "изтича" през повечето материали - това се учи в училище, ама ти и твоите "специалисти" сте спали в часовете !!! Чули сте само, че водородът е най-масовият елемент във вселената - ама не и че на Земята той е в свързано състояние.
1
 
3
 
5
michaelis23 до: mrynmryn
преди 1 месец
само глей кво ше стане с акцийките на петролните пичое като бензина пак скочи, това е ресурс от който са зависими всички 90% нема вентилатори нема тинтириминтири въпреки всички зелени пeдaлu, които нишо не предлате щот аз виждам само товарене на бачкаторите от некви кypветини кат Гаргамелата и Майделата с такси и данъци, не решения, а товарене и то яко което ще избие на някъде или се метате обратно с кожи на гърба в пещерите защото аз не виждам как с батерии щел да литне еди кой си самолед или да плава параход, за индустрията кат цяло не говориме щот там ич не стаа ама ич ....
2
 
4
 
4
Mavi Goz до: mrynmryn
преди 1 месец
Бе той, че си е купил акции на петролни и други компании, е хубаво, ама е направил една друга голема грешка - подвел се е по името на тоя сайт и е решил, че тука ще обменя мисли и мнения с подобни нему притежатели на акции и друг бизнес. Откъде да знае човекът, че тука е неква леворезбосана политическа седянка на безделници и надничари, които цел ден клечат пред компа и тука си утрепват времето до звънеца за край на работното време...
4
 
2
 
3
mrynmryn до: Dr. Vatnikov
преди 1 месец
Няма профилна снимка
Е купил си е акции на някоя петролна компания, а и сега както петролът е 20$ надолу...
7
 
3
 
2
Dr. Vatnikov до: Императорът
преди 1 месец
Няма профилна снимка
Седи и дебне всяка тема за зелена енергия, Тесла и тн. Денонощно.
И скача веднага.

И най-интересното е, че си мисли, че той, някакъв си трол, знае повече от специалистите.
Типичен герой на Алеко Константинов.

Още от Европа
Кадър на деня за 9-и април