Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Хардуер

Huawei официално се разделя с бранда си за смартфони Honor

Звеното ще бъде придобито от консорциум от над 30 играча

Huawei официално се разделя с бранда си за смартфони Honor

Снимка: Patrick T. Fallon/Bloomberg

Huawei Technologies продава своя бранд за бюджетни смартфони Honor на консорциум от над 30 играча в опит да запази бизнеса си жив, обявиха компанията и консорциумът днес, предава Ройтерс.

Сделката е сключена, след като санкциите на американското правителство ограничиха доставките на ключови компоненти до китайската компания под претекст, че тя представлява риск за националната сигурност. Huawei отрича обвиненията.

Консорциумът направи изявление, в което обяви покупката. Тя ще бъде направена през нова компания, наречена Shenzhen Zhixin New Information Technology.

Още по темата

Huawei няма да притежава никакви акции от новата компания Honor след продажбата.

В изявлението на Huawei компанията посочва, че бизнесът ѝ с потребителски продукти е под „огромен натиск“ заради „продължаващата липса на технически елементи“ за бизнеса със смартфони.

„Този ход е направен от индустриалната верига на Honor, за да осигури собственото ѝ оцеляване“, посочва Huawei.

Според изявленията и на двете страни промяната в собствеността няма да повлияе на посоката на разработките на Honor. Не е ясно каква е стойността на сделката.

Източници, запознати със сделката, твърдят, че ограниченията, наложени от американското правителство, са принудили втория по големина производител на смартфони в света (след южнокорейската Samsung Electronics) да се фокусира върху високия клас смартфони и бизнеса, ориентиран към корпоративни клиенти.

Един от източниците твърди, че американските власти нямат причина да налагат санкции на Honor, след като тя се отдели от Huawei.

Honor продава смартфони през собствените си уебсайтове и през други търговци в Китай, където се конкурира с Xiaomi, Oppo и Vivo в по-ниския ценови сегмент. Освен това предлага продуктите си в Югоизточна Азия и Европа, като годишно продава около 70 млн. бройки, сочи изявление на Huawei.

Магазинът за електроника Suning.com е вписан сред купувачите, в които попадат няколко държавни инвестиционни фирми в родния град на Huawei – Шънджън. Honor ще търси повече инвестиционни партньорства в бъдеще, с възможност за евентуално листване, твърди източникът.

По-рано този месец Ройтерс писа, че Huawei води преговори да продаде Honor за 100 млрд. юана (15,2 млрд. долара) на консорциум, воден от дистрибутора на смартфони Digital China и властите в Шънджън.

Digital China не е част от окончателна група, която купува бранда, обяви източникът.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Хардуер
Apple подготвя нишов продукт, предшественик на очила с добавена реалност