Huawei Technologies води преговори с Digital China Group и други кандидати за продажбата на части от своето звено за производство на смартфони Honor. Сделката може да достигне 25 млрд. юана (3,7 млрд. долара), твърдят източници, запознати с въпроса, цитирани от Ройтерс.
Huawei се опитва да пренареди приоритетите си предвид американските санкции и ще се фокусира върху високия си клас телефони Huawei, а не върху Honor, чиито устройства са насочени към ценово ориентиани млади хора, посочват още източниците.
Все още не е решено кои точно активи ще бъдат продадени, но те могат да включват бранда Honor, операциите за научноизследователска и развойна дейност, както и управлението на свързаната верига на доставките, твърдят двама от източниците.
Сделката може да е изцяло в брой и може да се окаже по-малка – на стойност между 15 и 25 млрд. юана, коментира друг източник.
Основният дистрибутор на телефоните Honor – Digital China, се очертава като водещ кандидат, но сред другите потенциални купувачи попадат китайският производител на електроника TCL и конкурентният производител на смартфони Xiaomi, допълват източниците, пожелали да останат анонимни.
Huawei и TCL са отказали да коментират въпроса. Digital China и Xiaomi не са отговорили на запитванията за коментар.
Марката Honor беше създадена от Huawei през 2013 г., но бизнесът оперира независимо от своята компания майка. Той се бори с Xiaomi, Oppo и Vivo на силно конкурентния пазар на бюджетни телефони в Китай, а смартфоните му се продават в Югоизточна Азия и в Европа.
Куо Мин-чи, анализатор от TF International Securities, твърди, че продажбата на бизнеса Honor ще бъде успех както за самия бранд, така и за неговите доставчици и за китайската индустрия за електроника.
„Ако Honor е независима от Huawei, покупките ѝ на компоненти вече няма да са обект на американската забрана към Huawei. Това ще помогне на бизнеса със смартфони на Honor и на нейните доставчици“, пише още той.
Индустрията за бюджетни смартфони работи с малки маржове, а миналата година Honor е записала под 5 млрд. юана нетна печалба при 70-80 млрд. юана приходи, твърди един от източниците.
Digital China си партнира с Huawei и в областта на изчислителните облаци, и в други бизнеси. Ако офертата ѝ бъде приета, тя планира да финансира по-голяма част от сделката с банкови заеми и ще е готова да осигури финансирането в следващите седмици, посочват източниците.
Цената на акциите на листнатата в Шънджън Digital China скочи с 6% днес след новините.


300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Благотворителен кулинарен фестивал за Никулден се провежда във Варна
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Здравко от "Ритон" е в болница, дуетът отлага участия и концерт
Любен Дилов-син: Готови сме за избори, но държавата има нужда от бюджет
ЦСКА се огледа в норвежец, оценен на 5 млн. евро
Опра Уинфри демонстрира талия на оса, след като отслабна драстично
Путин и неговите роли: Какво са знаели германските тайни служби?