IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

74 български традиционни продукта са вписани в европейските регистри

Засега производителите на вино се възползват в най-голяма степен от тази гаранция за качество

15:54 | 14.12.15 г.
<p>
	<em>Снимка: МЗХ</em></p>

Снимка: МЗХ

74 български традиционни храни са вписани в европейските регистри като продукти със защитено наименование за произход, защитено географско указание или пък с традиционно специфичен характер. Така се нареждаме на осмо място в Евросъюза по брой на регистрациите. Това съобщи агроминистърът Десислава Танева пред производители, които представиха продукцията си в Министерството на земеделието.

Много повече регистрирани продукти имат страни като Франция и Италия, изтъкна министърът.

Регистрираните български специалитети включват шест земеделски продукта – сурово-сушени колбаси и розовото масло, 55 вина и 13 ракии.

Сред защитените месни продукти са например филе "Елена", "Луканка Панагюрска" и Горнооряховският судужук. 

В момента още два месни продукта очакват вписване в регистрите.

Десислава Танева посочи, че регистрациите дават възможност на производителите да разширят пазарното си присъствие, както и да се включат във финансираните от ЕС промоционални програми, които рекламират тези продукти в трети страни.

Тя допълни, че през 2015 г. Еврокомисията е одобрила 33 промоционални програми, от които 4 са на български сдружения.

Засега обаче регистрираните месни продукти присъстват основно на българския пазар, заяви инж. Димитър Маджаров, председател на Сдружение „Традиционни сурово-сушени месни продукти“.

В същото време производителите на вино успяват да реализират сделки за износ на регистрирани вина, тъй като за търговските партньори наличието на защитено наименование за произход е гаранция за качество, заяви Галина Нифору, председател на Българската асоциация на износителите на вино.

Тя посочи, че през 2016 г. асоциацията ще работи по проект за промоции на българско вино в САЩ, Япония и Китай на стойност 3,6 млн. лв. И допълни, че в момента България е на 15-то място по производство на вино в ЕС, където водещото място традиционно заемат страни като Франция, Италия и Германия.

Българското розово масло среща добър прием в цял свят, припомни Николина Узунова от Българската национална асоциация „Етерични масла, парфюмерия и козметика“.
 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 01:07 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още