Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

АПИ: Северната скоростна тангента не е градска магистрала

Пътната агенция предлага компромис в преговорите с общината

АПИ: Северната скоростна тангента не е градска магистрала

Източник: АПИ

„Северната скоростна тангента никога не е планирана като градска магистрала“, заяви пред Нова телевизия инж. Дончо Атанасов, член на УС на Агенция „Пътна инфраструктура” (АПИ).

Днес Столична община и Агенцията ще преговарят за това дали софиянци от пет района около трасето ще плащат винетка за него.

Дончо Атанасов заяви, че тангентата е част от републиканската пътна мрежа и не може да се разглежда фрагментарно дали да се плащат винетки за нея. 

Още по темата

„От самото начало нейното предназначение е било да изнесе целия транзитен трафик извън София и този път много успешно изпълнява тази роля“, каза той. В преговорите с общината по думите му ще се прецизират всички крайградски части и това къде ще има винетки, къде няма да има, за да не се лишава АПИ от приходите от пътни такси от този път. 

„Ресурсът, който АПИ отделя за развитието на крайградската инфраструктура на София, е доста сериозен. През Северната скоростна тангента преминават на годишна база над 10 млн. автомобила”, посочи още инж. Атанасов.  Затова според него дори само само 1 млн. автомобили да нямат винетки, се губи огромен ресурс.

Инж. Атанасов допълни, че с реализирането на магистрала „Европа“ целият поток Изток - Запад ще бъде изнесен основно през тангентата.

Като компромис от АПИ предлагат софиянци да ползват без винетка стария северен Софийски околовръстен път. Двата пътя вървят успоредно, заяви представителят на АПИ.

„Надявам се днес да постигнем споразумение с Агенция „Пътна инфраструктура”. В крайна сметка казусът засяга пет района на Столична община – „Надежда”, „Връбница”, „Нови искър”, „Сердика” и „Кремиковци”, които са непосредствено разположени по протежението на Северната скоростна тангента, коментира зам.-кметът на София Дончо Барбалов.

„Има възможност София да се окаже единственият град с платен път в средата“, предупреди той.

По повод сигналите за проблеми в системата за новите винетки инж. Дончо Атанасов обясни, че всички проблеми в електронната система ще бъдат изчистени.

По статията работиха: Надежда Бочева, редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (4)

1
 
1
 
4
преди 6 месеца
Ще се правят на интересни управниците, после хората ще блокират пътя, после НЯКОЙ ще се намеси и ще се окаже, че може без винетки.
0
 
2
 
3
преди 6 месеца
Ще се правят на интересни управниците, после хората ще блокират пътя, после НЯКОЙ ще се намеси и ще се окаже, че може без винетки.
1
 
1
 
2
преди 6 месеца
Ще се правят на интересни управниците, после хората ще блокират пътя, после НЯКОЙ ще се намеси и ще се окаже, че може без винетки.
0
 
8
 
1
преди 6 месеца
Ще се правят на интересни управниците, после хората ще блокират пътя, после НЯКОЙ ще се намеси и ще се окаже, че може без винетки.

Още от Икономика и политика
Румен Радев наложи вето върху сделката за F-16