Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

Близо 23 хил. онлайн магазина са регистрирани в НАП

Всички електронни търговци трябва да подадат информация в приходната агенция за сайтовете, чрез които извършват продажби

Близо 23 хил. онлайн магазина са регистрирани в НАП

Снимка: Pixabay

Близо 23 хил. онлайн магазина са декларирани в Националната агенция за приходите (НАП) от създаването на регистъра през 2019 г. Според изискванията всички електронни търговци следва да подадат информация в приходната агенция за сайтовете, чрез които извършват продажби, припомнят данъчните.

Обявяването на електронните магазини e изцяло онлайн през Портала за електронни услуги на Агенцията, достъпни с квалифициран електронен подпис (КЕП).

За да извършат регистрацията, търговците трябва да посочат домейн и име на онлайн магазина, данни за връзка с лицето, което извършва продажби, данни за контакт на собственика на домейна, информация за това къде се хоства онлайн магазинът, номенклатура на продаваните стоки и други, изброени изчерпателно в Приложение №33 на Наредба Н-18.

Регистърът дава възможност и на потребителите да проверят дали онлайн магазинът и търговецът, от когото купуват стоки или услуги, са вписани в него.

От НАП припомнят, че е важно потребителите да изискват от търговците документ за продажба. Той е различен и зависи от начините на плащане на стоката и/или услугата. Ако доставката е с наложен платеж, то търговецът е длъжен да издаде касова бележка. При заплащане с пощенски паричен превод клиентите трябва да очакват разписка за превода от пощенския оператор, като търговецът е длъжен да представи на клиента хартиен или електронен документ, който трябва да съдържа наименование и адрес за кореспонденция, идентификационен номер, име на стоката и общата сума. 

Още по темата

При заплащане на направената в интернет покупка чрез банков превод е много важно да се посочи реалното основание за него.

Онлайн търговците имат възможност да регистрират продажбите си чрез издаване на фискален/системен бон в електронен вид, който се изпраща по имейл на купувача, без да е необходимо да се издава хартиен документ.

Друга алтернативна възможност за документиране на продажбите онлайн е при плащанията с банкова карта, като за тези плащания онлайн търговците могат да предоставят на клиентите си документ, заместващ фискалния/системния бон. Той трябва да съдържа някои задължителни реквизити, като наименование, дата и уникален номер, данни за онлайн търговеца и други. За да се възползват от този ред за отчитане и регистриране на продажбите, електронните търговци следва да приемат неприсъствени плащания с кредитна и дебитна карта, като софтуерите им за управление на продажбите отговарят на изискванията на Наредба Н-18.

В момента НАП провежда информационна кампания, насочена както към търговците онлайн, така и към потребителите. Целта на инициативата е да разясни в кои случаи продажбите на стоки в интернет подлежат на облагане, да насърчи доброволното деклариране на приходи и пазаруването от надеждни търговци.

По статията работиха: Ралица Пейчева, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Икономика и политика
Лена Бориславова: Темата за Северна Македония ще мине през Народното събрание