Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

Експерт: За четири, а не три часа ще се пътува с влак от София до Бургас

Какво ще се промени в пътническите превози коментира Михаил Рангелов, директор „Медии“ на Форум за Балкански транспорт и инфраструктура

гледано: 2816   Още видео
Рейтинг 1 Рейтинг 2 Рейтинг 3 Рейтинг 4 Рейтинг 5
0 гласа

Абсурд е да се стигне от София до Бургас за три часа. При положение, че завършат всички проекти за модернизация на инфраструктурата, които обаче се отлагат във времето, но ако всичко мине гладко, до десетина години ще има възможност може би за 4-4,5 часа да се стига до там.

Това заяви Михаил Рангелов, директор „Медии“ на Форум за Балкански транспорт и инфраструктура, в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.

Поводът за участието му в предаването беше новината, че „Холдинг БДЖ“ подготвя обществена поръчка за закупуването на около 40 нови мотрисни пътнически влака за 420 млн. лв.

„Понеже ставаше въпрос за движение със 160 километра в час, дори при обновена инфраструктура, това ще бъде възможно само в правите участъци. Където има криви, скоростта ще намалява до 120-140 километра в час“, посочи Рангелов.

Още по темата

Той нарече изказването на изпълнителния директор на „Холдинг БДЖ“ Владимир Владимиров за пътуването само три часа от столицата до Бургас „изхвърляне и неразбиране на нещата“.

„И на километража на моя автомобил пише 200 километра в час, значи и аз до Бургас мога да стигна за 2,5 часа, но трябва да се има предвид, че караме по български магистрали, а и не мога да се движа постоянно с максималната скорост. Чисто теоретично би могло да стане, чисто практически не е възможно“, категоричен е той.

Михаил Рангелов каза, че е изключително песимистичен дали изобщо ще се стигне до обявяването на обществена поръчка. Той подчерта нуждата от закупуването на нови влакове и вагони и че за това има пълен консенсус, включително и парламентарна подкрепа.

„Грешка на ръководството е, че досега не са пуснати поръчки за нови вагони“, смята той.

На въпрос дали с подобрение на качеството на железопътния транспорт ще бъдат повишени и цените за пътниците според Рангелов не става въпрос за по-високи цени на услугата за гражданите.

“Грубо казано държавата дотира железопътния транспорт, защото става въпрос за договор за извършване на обществена услуга, при която БДЖ има задължението да поддържа определени цени за онези категории от населението, които все пак са уязвими. Говорим за пенсионери, студенти и учащи и т.н., които нямат възможности за друг вид транспорт“, поясни той.

Препоръките на експерта са внимателно да се направи обществената поръчка, както и да се проведе обществено обсъждане. Според него един от основните проблеми на техниката е не възрастта ѝ, а това, че не е поддържана.

Каква е разликата в цената между подвижния състав на влаковете, които се движат с 200 км в час и тези със 160 км/час?  Кога ще се се обави обществена поръчка за покупка на нови влакове?

Вижте повече във видеото!

По статията работиха: Петя Стоянова, редактор Виктория Тошкова

Последни новини

Още по темата

Коментари (0)


Още от Икономика и политика
Б. Петков: Отпадането на тавана на всички пенсии е въпрос и на справедливост