Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

Галина Нифору: На българските вина им липсва добра международна репутация

България започва тригодишен проект за налагане на вината на китайския пазар, посочи председателят на Българската асоциация на износителите на вино

гледано: 2294   Още видео
Рейтинг 1 Рейтинг 2 Рейтинг 3 Рейтинг 4 Рейтинг 5
1 гласа
Това, което липсва на българските вина за международните пазари, е добрата репутация, която се гради с постоянно участие на пазарите, организиране на семинари и майсторски класове, коментира в ефира на Bloomberg TV Bulgaria Галина Нифору, председател на Българската асоциация на износителите на вино.
Още по темата

"Спадът в износа на вино от България за Китай, регистриран през септември, е нормален, тъй като Китай затвори границите си за стоки, които не са от първа необходимост като виното, но ще бъде еднократно явление", смята тя.

Относно това защо някои страни, като Аржентина, са увеличили експорта си за Поднебесната империя в същия период, Нифору заяви, че Европейският съюз се сблъсква с мита, които отговарят на около 50% от крайната цена, а други държави се радват на по-благоприятни търговски условия. 

Председателят на Българската асоциация на износителите на вино е на мнение, че китайският пазар е „много труден“, а конкуренцията е огромна, защото „те самите произвеждат и изнасят вино“.

"По тази причина и България започва тригодишен проект за налагане на нашите вина на китайския пазар, като се очаква през април месец да имаме най-много участия", разкри Нифору.

Тя поясни, че страната ни най-често се рекламира чрез участие на изложения, семинари, майсторски класове. „Ако искаме да излезем с изцяло български щанд обаче, той трябва да бъде финансиран само от България, а не по европейски програми“, посочи председателят на Българската асоциация на износителите на вино. 

Нифору заяви, че още е много рано да се говори за значителни промени в експортната карта на страната ни, но се забелязва известен спад в търсенето, като той е по-сериозен за малките винопроизводители, които експортират предимно за ресторанти.

Как се отрази на износа на вино втората пандемична вълна? Как се справят износителите на вино в продължаващата несигурност? 

Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на предаването "В развитие" може да видите тук.

По статията работиха: Екип на Bloomberg TV Bulgaria , редактор Петя Стоянова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Икономика и политика
Хоум офисът и онлайн обучението вдигнаха двойно цените на лаптопите