Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

Григори Григоров: Няма как да има нови влакове в следващите 3 години

За покупката на нови влакове са предвидени около 100 млн. лв., като вече има предварителни разговори с производители

Григори Григоров: Няма как да има нови влакове в следващите 3 години

Снимка: Архив Ройтерс

Конюнктурата на този пазар е такава, че нови влакове в близките три години няма как да бъдат доставени. Това коментира председателят на Съвета на директорите на "Холдинг БДЖ" Григори Григоров в ефира на БНТ, който е начело на холдинга от 3 месеца. Той уточни, че това е така, защото процесът на производство отнема доста дълго време, иначе пари има. Предвидени са около 100 млн. лв., като вече има предварителни разговори с производители.

„Не смятам, че нашите клиенти в момента се чувстват добре, но ние за това сме тук, за да ги накараме да се чувстват по-добре. Естествено без подвижен състав, ние не можем да предоставим никаква услуга, така че подвижният състав е нашият втори основен фокус в работата“, обясни Григоров.

В рамките на тези три години с всички възможни ресурси, максимално ускорено, включително и с наемане на подвижен състав, ако се наложи, ние ще се постараем да осигурим това ниво на качество на услугата, което нашите пътници заслужават, обеща Григоров. 

Още по темата

Той призна, че през декември закъсненията на влакове са били доста, но в последните 3 месеца с бързи организационни мерки държавните железници са постигнали до 93% изпълнение на графика.

По думите му първите нови влакове ще бъдат предназначени за дългите трасета София - Варна и София - Бургас, които продължават средно 6 часа и трябва да бъде осигурен комфорт.

В момента все още нямаме достатъчно влакове, тъй като ремонтната програма е била силно забавена, обясни директорът на БДЖ. Той посочи още, че ръководството не може да си позволи да пусне несигурни влакове, затова жертват удобството и графика за сметка на сигурността.

Григоров коментира още, че бюджетът за 2019 г. е изключително балансиран, като приходите се увеличават с около 20 млн. лв., а разходите с около 12 млн. лв. Той се похвали, че тази година за първи път от много време БДЖ ще излезе на счетоводна печалба.

На въпрос дали БДЖ има идея как да се развива, Григоров коментира, че първото, което е направено е съветът да се запознае със ситуацията. „Тя може да се характеризира с две неща - бизнес процесите в компанията са достатъчно бавни и неефективни, което води до неизпълняване на програмата и второто, което е, през последната година и половина-две фокусът е бил леко изместен от оперативната дейност на дружеството и в резултат на това годните и отговарящите на изискването за безопасност локомотиви и вагони са по-малко от необходимите за осъществяване на графика“, обясни Григоров.

По статията работиха: Ралица Пейчева, редактор Виктория Тошкова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (1)

0
 
3
 
1
преди 3 месеца
Без нов или добрепотдържани локомотиви и вагони не можете да направите нищо и положението ще става по лошо каквито и програми да правите Разбира се че абсолютно нови локомотиви можете да получите след 3 години Но можете да вземете на лизинг добре потдържани ж п състави за 3 години докато получите новите Вероятно трябва да намерите решение ако искате да оцелеете

Още от Икономика и политика
Лекарския съюз: В проекта за нов здравен модел липсват реални разчети