Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

Христомир Брънзов: Не трафикът е основният виновник за мръсния въздух

Най-големият замърсител през зимата е горенето на дърва и въглища, твърди директорът на НИМХ

Христомир Брънзов: Не трафикът е основният виновник за мръсния въздух

Снимка: Олег Попов, Investor Media Group

Трафикът и индустрията не са основните причинители на замърсяване на въздуха в столицата. Това сочат резултатите от едногодишно изследване на Националния институт по метеорология и хидрология (НИМХ), представени в ефира на bTV от проф. Христомир Брънзов, директор на института.

Той подчерта, че един от най-големите замърсители е „ресуспензия на почва“ или така наречения градския прах. Като средногодишна стойност той има 25% принос в замърсяването на въздуха в София. Следват го: изгаряне на биомаса –  23%, изгаряне на въглища –  19%, източници извън града – 16%, пътен трафик – 9 %, топлоцентрали на газ – 4%, индустрия – 4%, става ясно от проучването. 

Още по темата

Брънзов допълни, че в различните сезони превес имат различни замърсители. В есенно-зимния те идват от изгаряне на биомаса, в която влиза и горенето на гуми, на пелети, дървесина, както и дрехи, добави той. Именно те са и виновниците за фини прахови частици в случаите, когато концентрацията е над нормата.

Директорът на НИМХ подчерта, че най-големият замърсител през зимата е горенето на дърва и въглища. Следват го вдигащите се във въздуха прах, почва и прахообразни отпадъци от пътните настилки.

От НИМХ отчитат, че има и замърсяване, което идва извън града, както и трансгранично – прахът от  Сахара.

„Като изгарянията на въглища не са само от печки, а и са сулфати от електрически централи. Виждате има и твърде голямо влияние на източници извън града, т.е. това не е само от печките в града, а има влияние и от ТЕЦ Перник, ТЕЦ Бобов дол“, обясни проф. Брънзов.

 

По статията работиха: Ралица Пейчева, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Икономика и политика
Ще се включат ли по-активно в спедиторския бизнес въздушният и жп транспортът?