IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Информационно обслужване АД излезе на печалба за полугодието

Политиката за оптимизиране на разходите и повишаване на ефективността вече дава резултати, коментира изпълнителният директор Ивайло Филипов

14:11 | 16.07.13 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Информационно обслужване АД излезе на печалба за полугодието

ИТ компанията Информационно обслужване* реализира печалба за първата половина на 2013 г. в размер на 2,37 млн. лв., съобщиха от дружеството.

Така дружеството е отново с положителен финансов резултат след изключително негативните финансови резултати за 2012 г., когато регистрира загуба в размер на над 2,5 млн. лева, а за цялата 2011 г. печалбата е била едва 74 000 лв.

Приходите на компанията за периода Януари-Юни 2013 г. са 11,5 млн. лв.. За сравнение за същия период  на 2012 г. са били 8,3 млн. лв., което е ръст от 38%.

Новият мениджърски екип на компанията е факт от 24 октомври 2012 г. и веднага след встъпването си в длъжност стартира преструктуриране на компанията, включително оптимизация на екипа и на всички оперативни разходи на дружеството, се казва в съобщението.

„Целта на мениджмънта на дружеството е Информационно обслужване да се превърне във висококонкурентна ИТ компания, с експертен екип от мотивирани професионалисти. Финансовите показатели на компанията за периода показват, че сме на прав път. Създаденият екип за този кратък период вече дава изключителни резултати при изпълнение на проектите на компанията. Целта ни е да повишим ефективността и финансовите резултати и вече над 6 месеца водим политика за оптимизиране на оперативните разходи и повишаване на ефективността на работа и конкурентоспособността на компанията. С резултатите показахме, че в Информационно обслужване мисията е възможна въпреки многократните “експерименти“ с компанията в последните години“, коментира резултатите
изпълнителният директор Ивайло Филипов.

Сред стъпките по приетата политика по активно управление на оперативните разходи, предприети от мениджмънта в последните 8 месеца, са:

- Нова организационна структура с ново длъжностно щатно разписание, промени по основните месечни възнаграждения на служителите, ефективно съкращаване на персонал и като нетен ефект намаление на месечния разход за възнаграждения на 42% от приходите в сравнение с 64% средно за 2012 г., което представлява намаление с 22%.

- Създаване на ясни правила за поемане на задължения и извършването на разходи от служители на Дружеството при ясно дефинирани нива на одобрение, включително въвеждане правила за извършване на предварителен и последваш финансов контрол на разходите в дружеството, в сила от 30.11.2012 г.

- Намаление на разходите за горива и ремонт на автомобили с 12%, в това число намаление на разходите в Централно управление с над 50% чрез въвеждане на система за управление на автопарка на компанията.

- Намаление на разходите за мобилни услуги за дружеството с приблизително 50%.

Като резултат от предприетата политика по оптимизация на разходите, от началото на 2013 г. стартира период, характеризиращ се с постоянна месечна печалба, повишаване на рентабилността и ефективността на персонала. Рентабилността на база печалба преди данъци е 21%.

Анализът на показателите, свързани с трудовите ресурси за двата сравнявани периода (2012 г. и 6-те месеца на 2013 г.), показва намаление на персонала на дружеството с 6%. През първите шест месеца на 2013 г. има значително нарастване - с 53%, на ефективността на труда, измерена като приходи на 1 зает в лева в средномесечно изражение спрямо 2012 г.

* Информационно обслужване АД е дружество с 99,5 % от капитала, собственост на държавата. Правата на собственост се упражняват от Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:42 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още