Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

Ивайло Рашев: Иновативните модели на работа от пандемията ще ни направят по-ефективни

Хибриният модел на организиране на работните процеси става неразделна част от начините за преминаване през текущата реалност, коментира изпълнителният директор на „Бош Домакински уреди“ България

Ивайло Рашев: Иновативните модели на работа от пандемията ще ни направят по-ефективни

Събитието Investor 20 ще се проведе на 2 ноември, в което ще се включат водещи експерти и анализатори в някои от най-важните сектори – зелена икономика, онлайн търговия, трансформация на бизнеса.

Събитието ще се проведе при спазване на противоепидемичните мерки и ще се излъчва на живо в платформата Investor Media Pro, в Investor.bg и на Facebook страниците на Investor Media Group.

Investor.bg ви представя интервюта с някои от гостите на Investor 20. Първи е инж. Ивайло Рашев - изпълнителен директор на „Бош Домакински уреди“ България.

Защо подкрепяте събитието Инвестор 20?

- Investor.bg е водеща икономическа медия и вече две десетилетия отразява актуалните новини, посочва тенденциите в секторите не само в света, но и в страната.  Смятам, че събитието Инвестор 20 е много важно, за да открои и анализира процесите и перспективите за развитие пред бизнеса, особено в настоящата сложна ситуация.

Какви очаквате да са най-големите предизвиквателства за Вашия сектор и икономиката като цяло през следващата година? А до 5 години?

- Безспорно пандемията от COVID-19 ще бъде основното предизвикателство за бизнеса у нас и в света. Картината се допълва и от ръста на електрическата енергия и горивата, което неминуемо ще се отрази на икономиката. Налице е продължаващата политическа криза, която  носи несигурност за бизнеса, а това корелира пряко с усвояването и на инвестиции по Плана за възстановяване и развитие. Аз съм оптимист и вярвам, че тази нестабилност ще бъде овладяна през следващите 5 години и в края на този период, когато се очаква да сме част от eврозоната, ще имаме по-добри икономически възможности.

Как се трансформира секторът, в който работите, през коронакризата?

- Трансформацията беше по-скоро като стрес тест за всички нива на икономиката. Доставките и производството на компоненти бяха основното препятствие, с което трябваше да се справим. Реално всички дейности претърпяха промяна - работните процеси, организацията на доставки.

Ускори ли пандемията дигитализацията във Вашата компания? Каква прогноза бихте направили за своя онлайн бизнес в близко бъдеще?

- В „Бош“ винаги сме работили в дигитална среда, тъй като компанията оперира на много пазари и това не беше новост. Дигитализацията най-вече навлезе в работната среда, поради ограниченията за пътуване и работа в офиса. Що се отнася до онлайн продажбите, данните от национално представително проучване на агенция „Тренд“, което направихме по наша инициатива през юли т.г., показват, че близо 45% от българите са пазарували по-често онлайн, като едва 6 % си купуват големи домакински електроуреди по този начин. Този процес ще се развива и смятам, че в следващите години броят на хората, които ще си купуват такава техника онлайн ще се увеличи.

По всичко изглежда, че хибридната работа е отговорът на коронакризата. Как организирахте работните процеси във Вашата компания, очаквате ли служителите да се завърнат скоро на работните си места, или напротив, домашният офис е неизбежното бъдеще?

- През изминалите почти две години ние сме изправени пред едно неочаквано и тежко изпитание свързано с пандемията от COVID-19. Никой не беше подготвен и не очакваше такова развитие. Развитие, което изисква от всички нас да се променим и адаптираме към новата обстановка в световен мащаб. Промяна, която ни засегна и остави отпечатък, както в личен, така и в професионален план. След първоначалния шок и осъзнаване на мащаба и сериозността на ситуацията, всички трябваше да се адаптираме към новото нормално.

Ние в „Бош“ поставихме на първо място безопастността и благополучието на нашите служители и партньори, като едновременно с това продължихме да общуваме и с крайните потребители, благодарение на вече съществуващите и прилагани дигитални възможности и канали.

Хибриният модел на организиране на работните процеси става неразделна част от начините за преминаване през текущата реалност. Тук, разбира се, прилагането му зависи както от нагласите на компаниите, така и от възможността за практическото му използване. Има бизнес модели, които не го позволяват и други, за които не представлява проблем.

Въпреки това не трябва да се подценява промяната в производителноста при единия и другия модел. Както и нуждата на всеки от нас да общува директно с хората от организацията и запазването на духа на креативност, доверие и принадлежност.

Кой е най-полезният урок, който научихте от пандемията като компания? На фона на повечето негативи има ли все пак нещо позитивно, което извлякохте от пандемията?

- Смятам, че не само за бизнеса, но и за институциите бяха открити много резерви за подобряване на вътрешната организация, ефективност и процеси, които успешно ще прилагат и след кризата. Много услуги или дейности, които преди това беше немислимо да правим онлайн, сега са факт и ще продължат в бъдеще. Вярвам, че откритите иновативни модели на работа вследствие на пандемията, ще ни направят много по-ефективни в следващите години.

Каква е ролята на бизнеса в зеления преход - може ли той да бъде двигател на промяната или ще остане само обект на регулации?

- Бизнесът винаги се настройва спрямо актуалните процеси, ако не го прави навреме регистрира загуби, които могат бъдат фатални. Промените в нормативната уредба на Европейския съюз, свързани с енергопотреблението, например, поставят пред производителите на електроуреди редица изисквания. Все повече зелени и смарт решения очакват и потребителите, което сочат данните и от представителното проучване, за което споменах. Според него възможността за следене на консумацията на електроенергия при домакинските уреди е най-важната смарт функция. Ние предлагаме  цели серии с „умни“ уреди, които се обединяват в общо приложение Home Connect. То дава възможност на клиентите ни да управляват не само дейностите си в домакинството, но и да следят разходите за енергия и консумативи. Така ние от „Бош“ даваме все повече решения на хората, с които да пестят ресурси, средства и в замяна да получават удобство и свободно време за важните за тях неща.

По статията работиха: Екип на Investor.bg , редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (2)

0
 
1
 
2
преди 1 месец
Няма профилна снимка
"...Много услуги или дейности, които преди това беше немислимо да правим онлайн, сега са факт и ще продължат в бъдеще. Вярвам, че откритите иновативни модели на работа вследствие на пандемията, ще ни направят много по-ефективни в следващите години..." ЩЕ ВИ НАПРАВЯТ... От онлайн към роботизация е една крачка. От какъв зор ще са им нужни живите хора? За да ги "ваксинират"?
0
 
1
 
1
преди 2 месеца
добре че дойде "пандемията"... да станем по-ефективни ...

Още от Икономика и политика
Анализатори: Кирил Петков и Димитър Ковачевски поставиха началото на нов вид диалог