Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

Комисията по транспорт в ЕП ще разгледа отново пакет "Мобилност"

Дори и гласуването да е в ущърб на страната ни, пакетът няма да се приеме поне до 1 ноември, твърдят българските евродепутати

Комисията по транспорт в ЕП ще разгледа отново пакет "Мобилност"

Снимка: Архив Ройтерс

Комисията по транспорт в Европейския парламент се очаква да разгледа отново пакета "Мобилност". От днешния дебат ще стане ясно дали депутатите ще приемат българското предложение за изтеглянето му от работата на Европарламента, съобщава БНТ.

Днешното заседание е свикано по инициатива на българските евродепутати, които са се възползвали от възможността, когато има спорни въпроси и смяна на състава на Европарламента, да се разгледа отново пакетът "Мобилност".

Ако се съберат достатъчно гласове, той може да се върне обратно за разглеждане. Ако българските евродепутати обаче не успеят да убедят своите колеги, ще се премине към по-нататъшно разглеждане на промените в пакета, уточнява Националната телевизия. 

Още по темата

„Ще направим всичко за да намерим компромисни решения”, заяви Петър Витанов от Прогресивен алианс на социалисти и демократи, цитиран от bTV. Дори и гласуването да е в ущърб на страната ни, пакетът няма да се приеме поне до старта на работата на Европейска комисия на 1 ноември, твърдят още българските евродепутати.

Българските представители са категорични, че пакет "Мобилност" не поставя всички превозвачи в равни условия и е дискриминиращ спрямо държавите от периферията на ЕС.

Вносителят на българското предложение Андрей Новаков е поискал от председателя на Европарламента четиримата британски евродепутати, които са членове на комисията по транспорт, да не гласуват по пакета, съобщава Нова телевизия. Според приетите на първо четене текстове шофьорите на тирове трябва да почиват извън кабината на камиона, да се връщат на всеки четири седмици в България, а размерът на командировъчните да бъде според държавата, в която са изпратени. Рестиркциите в пакета "Мобилност" засягат най-много именно българските и румънските шофьори. 

По статията работиха: Ралица Пейчева, редактор Евгения Маринова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Икономика и политика
Красимир Вълчев: 0,4% от учебните паралелки в момента са под карантина