Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

Кръстев: Анализираме дали да има концесия на летищата в Пловдив и Г. Оряховица

Някои летища у нас са изградени преди много години и не са особено атрактивни, заяви министърът на транспорта

Кръстев: Анализираме дали да има концесия на летищата в Пловдив и Г. Оряховица

Служебният министър на транспорта Кристиан Кръстев.  Снимка: БТА

Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията ще възложи на външен консултант изработването на актуален анализ за летищата в Горна Оряховица и Пловдив, за да се прегледат отново възможностите за концесионирането им. След това отново могат да бъдат започнати процедурите за предоставяне на концесия и избор на концесионер. За тези планове на транспортното ведомство става ясно от интервю на Кристиан Кръстев пред БТА.

"Предвижданията на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията са насочени към преразглеждане и преоценка на възможностите за предоставяне на концесия на летище Горна Оряховица и предоставяне на концесия на цялото летище Пловдив", обясни транспортният министър.

По думите му най-важната особеност, оказваща влияние върху решението дали да се осъществи една концесия, "е социалната значимост на всеки обект от транспортната инфраструктура". Той посочва, че част от летищата в България са изградени и експлоатирани преди много години и в момента не са особено атрактивни, а прилежащата им инфраструктура е в лошо състояние.

Припомняме, че през 2011 г. бяха открити процедури за предоставяне на концесия на летищата Горна Оряховица, Русе и зоната за карго пратки на летище Пловдив. Трите процедури една по една бяха прекратени заради липса на инвеститорски интерес.

Кръстев посочи, че към момента за летищата София и Балчик са подписани договори за изработване на концесионни анализи.

По повод столичното летище и плановете за бъдещото реконструиране на един от терминалите му, Кръстев увери, че въпреки постоянния ръст на пътници и товари капацитетът на авиогарата все още не е напълно изчерпан.

Още по темата

Въпреки това сегашната конфигурация на пистовата система налага известно ограничение в капацитета на летището и следва да се търсят възможности за нейното развитие като изграждане на скоростни пътеки за рулиране, разширение на пероните и площите за наземното обслужване, коментира министърът. Всичко това е предвидено да се заложи в предстоящата актуализация на генералния план на летището.

По статията работи: Елена Калпакчиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Икономика и политика
ВиК холдингът ще погаси дълговете на дружествата в Добрич и Шумен