Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

КЗК потвърди избора на "Соф кънект" за концесионер на летище София

Решението на антимонополния орган може да бъде обжалвано в 14-дневен срок пред Върховния административен съд

КЗК потвърди избора на "Соф кънект" за концесионер на летище София

Снимка: Олег Попов, Investor Media Group

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) остави без уважение жалбите на четиримата неуспели кандидати за концесията на летище София.

През юли за концесионер на столичния аеропорт беше определен консорциумът “Соф кънект“, в който участват фондът Meridiam, австрийската строителна компания Strabag и операторът на летище Мюнхен. Решението на транспортното министерство беше изненадващо, тъй като предложеното от консорциума концесионно възнаграждение от 24,54 млн. лв. беше трето по размер. Техническата оферта обаче получи максимален брой точки.

На второ място остана френско-турският консорциум между Еърпорт Де Пари и TAB Хавалиманлъръ Холдинг, а на трето място беше класирана Фрапорт България, която е концесионер на летищата във Варна и Бургас. Четвърти остана британско-китайският консорциум „Витоша“ между летищния оператор Манчестър Еърпорт груп и британското подразделение на китайската Бейджин Кънстракшън Ейнджиниринг груп. На последно място остана консорциум СББ София Еърпорт Джей Ви с участието на Копенхаген Еърпортс и швейцарското дружество СББ Зауервайн & Шефер Бау АГ.

И четиримата кандидати обжалваха избора пред КЗК, но според антимонополния орган претенциите им към работата на комисията в транспортното министерство, която е оценявала проектите, са неоснователни. Решението на КЗК може да бъде обжалвано пред Върховния административен съд в 14-дневен срок.

В началото на октомври говорителят на „Соф кънект“ Щефан Верман каза в интервю за Investor.bg, че в офертата си за летище София консорциумът е опитал да постигне баланс между капиталовите разходи, летищните такси, броя на пътниците и процента от приходите, който може да предостави на държавата. „Затова например не искахме да залагаме огромни инвестиции, защото това щеше да доведе до по-високи летищни такси, а съответно и до повишаване на цените на самолетните билети за хората. Добрият баланс между тези четири елемента е от основно значение за постигането на добър растеж и добро развитие на летището“, каза той.

Стратегията на консорциума за летище София трябва да бъде реализирана на четири етапа и включва изграждането на трети терминал, който трябва да е готов до 2030 г.

По статията работи: Божидарка Чобалигова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Икономика и политика
От утре пускат движението по целия обходен път на Габрово