Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

КЗП забрани на телеком да продава демонстрационен телефон за нов

Върховният административен съд е потвърдил решението

КЗП забрани на телеком да продава демонстрационен телефон за нов

Снимка: Pixabay

Комисията за защита на потребителите (КЗП) забрани нелоялна практика на търговец, който е продал на свой клиент демонсрационен телефон за нов. Върховният административен съд е потвърдил решението на контролния орган. Това съобщи по „Дарик” радио председателят Димитър Маргаритов.

„Човекът си закупува телефон, който му се представя за нов, а се оказва, че това е мострен модел, който е бил дълго време изглежда в съответния шоурум, защото той установява, че в паметта на устройството има съхранени снимки, направени преди няколко месеца. Разочарованието е голямо и в случая става въпрос за нелоялен подход от страна на този, който е предложил въпросната стока, представяйки я за нова”, обясни Маргаритов, цитиран от пресцентъра на КЗП.

Председателят на комисията посочи, че и в миналото контролният орган се е произнасял по подобни казуси.

„Без това да бъде представено на вниманието на потребителите, се продаваха като нови т.нар. рециклирани телефони. Т.е. устройството е ползвано известно време, след това са му възстановени фабричните настройки, няма видими следи от това да е било употребявано и сигурно до голяма степен притежава достойнствата на ново”, даде пример той.

Търговецът е длъжен винаги, когато продава такъв тип стоки, да информира коректно потребителите, добави Маргаритов. И посочи, че „това е едно от проявленията на нелоялната търговска практика – спестяването на тази важна информация, която ако би била известна на съответния човек, той най-вероятно не би продължил по-нататък със сключването на сделката”. 

По-често обаче в сектора телекомуникации нелоялните практики са свързани с договори за различен тип услуги, припомни Маргаритов.

„В конкретния случай недобросъвестни служители на този оператор бяха направили такъв опит, но се установи безспорно, че човекът не е подписвал. Търговецът разбра своята грешка и след намесата на прокуратурата и нашето произнасяне се предприеха необходимите мерки, за да се получи компенсация от засегнатото лице“, обясни още Маргаритов.

 

 

По статията работи: Евгения Маринова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Икономика и политика
Пивоварите ни все повече залагат на премиум сегмента и високото качество