Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

Московски: 2016 година е най-важната за сектор "Транспорт"

До дни ще стане ясна идеята на правителството относно концесията на Летище София, която ще е ключова за бъдещето на БДЖ

Московски: 2016 година е най-важната за сектор "Транспорт"

Снимка: Летище София

2016 година беше определена като най-важната за сектор "Транспорт" от ресорния министър Ивайло Московски. До седмица ще бъде обявена за обществено обсъждане идеята на правителството за концесията на Летище София, която ще помогне за оздравяването на БДЖ.

"Самата концесия ще доведе до по-правилното управление на летището. Вярвам, че кандидатите ще бъдат световно известни оператори на летища", допълни още той пред БНТ.

Транспортният министър прогнозира, че финансовите параметри по сделката ще бъдат такива, каквито "досега в България по подобен тип сделка още не е имало".

Още по темата

Той посочи, че в процедурата за избор на концесионер ще има и инвестиционни изисквания. Първоначалното еднократно концесионно възнаграждение ще бъде определено в размер на 600 млн. лева. Тези средства ще бъдат използвани за погасяване на дълговете на БДЖ, като паралелно с процедурата се работи и за нотификация на държавна помощ за жп дружеството от Европейската комисия.

Концесионерът на Летище София ще има задължение да плаща и 5% годишни концесионни такси към държавата и да инвестира над 300 млн. лева, посочи още Московски.

"Не ограничаваме точно вида на инвестициите", коментира още транспортният министър на въпрос дали се предвижда изграждането на транспортен хъб на столичното летище. Той обясни, че има възможност да се реализира и проект за интермодална инфраструктура на летището чрез свързването му с жп линия.

София има нужда от подобна инфраструктура и дори екипи на Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) търсят място за реализацията на интермодален терминал. Анализират се терени в извънградска зона, за да не се вкарва допълнителен трафик в столицата.

Ако бъде постигната концесията на летището със заложените параметри, ще бъде постигната и устойчивост в развитието на железниците за "десетки години напред", смята още Московски.

Според него при реализиране на всички инфраструктурни жп проекти и инвестициите в БДЖ пътят от София до Бургас ще отнема около 4 часа.

България ще настоява за механизъм, по който Европейската комисия да се намесва при наличието на блокирането на свободното движение в рамките на общността, каквото се случи на българо-гръцката граница по-рано тази година, допълни още Московски.

Той посочи, че затворената граница нанася щети не само върху транспортния сектор, но и върху цялата българска икономика.

В понеделник на среща при премиера Бойко Борисов превозвачите се отказаха от намерението си да блокират на свой ред границата с Гърция в отговор на фермерските блокади. Те ще изготвят декларация, към която се очаква да се присъединят и други сектори, с която заявяват готовността си за ответни действия при нов случай на незаконно затваряне на границата.

По статията работиха: Деляна Петкова, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (1)

3
 
2
 
1
ert
преди 4 години
Няма профилна снимка
Време беше да се тръгне за концесия на летище София, май само то остана неотдадено от по-големите летища у нас. А това са значителни приходи, които ги пропускаме. Вярно, че една концесия ще повиши цените на билетите, но в момента пътуването от София e значително по-евтино от това през Букурещ например, така че има накъде да се променя цената.

Още от Икономика и политика
Covid кризата лишава българския туризъм от около 800 млн. евро