Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

Партиите са похарчили 3,3 млн. лв. за медийни кампании

Най-много средства за отразяването на предизборната кампания са вложили от БСП – 681 896 лв.

Партиите са похарчили 3,3 млн. лв. за медийни кампании

Снимка: Олег Попов, Investor Media Group

Партиите са похарчили 3,3 млн. лв. за медийни кампании. Това става ясно от доклад на Института за развитие на публичната сред

Наблюдението обхваща официалните страници на 44 национални и регионални медии – 11 телевизии, 3 радиостанции, 16 вестника и 14 информационни сайтове и агенции (които може да видите тук). Данните са актуални към 27 май 2019 г

Въпреки че не успяха да получат най-много мандати в Европейския парламент, според публикуваните договори най-много средства за отразяването на предизборната кампания са вложили от КП “БСП за България” – 681 896 лв. (без ДДС). Все пак най-неуспешна медийна кампания от гледна точка на изборния резултат са имали от КП “Воля – българските родолюбци” – изразходвали 597 180 лв. (без ДДС). ПП ГЕРБ е на трето място с 494 502 лв. (без ДДС). Тук не можем да отчетем стойността и медийния ефект на обиколките на министър-председателя, предавани “на живо” във социалната медия Facebook, уточняват от института.

От публикуваните по време на кампанията договори става ясно, че най-много средства са привлечени от bTV – 712 106 лв. (без ДДС), NOVA – 627 675 лв. (без ДДС) и БНТ – 289 139 лв. (без ДДС). 

Още по темата

От печатните медии в. Труд е най-предпочитан за реклама и е привлякъл 108 112 лв. (без ДДС), следван от в. 24 часа – 97 144 лв. (без ДДС). Значителна е разликата между двата вестника и в. Сега, който се нарежда на трето място по приходи от политическа реклама с 39 083 лв. (без ДДС).

С разпределените по медии средства, както и кандидатите, които са ги предпочели, може да се запознаете от графиката по-долу. Тя е интерактивна – когато изберете медия и натиснете с мишката върху нея, ще може да се запознаете от кои участници са привлечени средствата по време на кампанията.

Според изискванията на Изборния кодекс медиите, които отразяват предизборната кампания на кандидатите, следва да публикуват сключените с тях договори в тридневен срок след подписването им и да ги премахнат не по-рано от обявяване на резултатите от изборите.

„Тук е мястото да посочим, че мониторингът ни показва, че част от медиите вече започнаха да премахват договорите, макар към този момент от Централната избирателна комисия все още да не са обявили окончателните резултати от изборите. Медиите, които изцяло са заличили информация за сключените с политическите субекти договори в нарушение на изискванията на Изборния кодекс, са телевизия СКАТ и BGnes. От в. Стандарт пък са успели да заличат само половината от договорите си“, уточняват от Института.

По статията работиха: Ралица Пейчева, редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Икономика и политика
АБВ ще настоява за мораториум върху сделката за изтребителите