IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Преглед на печата за 6 март

08:11 | 06.03.19 г.
<p>
	<em>Снимка: Pixabay</em></p>

Снимка: Pixabay

В. Монитор

БДЖ инвестира 65 млн. лева в ремонт на влакове

Държавната железница предвижда да инвестира 71 млн. лева за подобряване на услугите си. От тях 65 млн. лв. са планирани за ремонт на локомотиви и вагони, съобщиха от БДЖ.

В сумата са включени обществени поръчки за изпълнение на подемни ремонти на 20 локомотива и капитални ремонти на още 30 локомотива, както и стартиране на ремонта на дизеловите и електромотрисните влакове „Сименс”. Предстои и оптимизиране на текущата програма за ремонт на вагони като е предвидено през годината да бъде извършен капитален ремонт на общо 61 вагона и среден ремонт на още 98 вагона.

В. Стандарт

До дни каним инвеститори за "Белене"

До дни България ще покани инвеститори да строят АЕЦ „Белене”. Засега е имало интерес от китайска, корейска, френска, американска и руска компания, обясни енергийният министър Теменужка Петкова. Според нея и другият бъдещ проект – „Турски поток”, е важен за българската енергийна независимост.

Втората ни атомна електроцентрала е на път, обясни енергийният министър. Имаме вече български реактори, лиценз за площадката и голяма част от документите за лиценз на самия проект.

Борисов: Медведев очарован от златото на траките

Руският премиер Дмитрий Медведев е любител фотограф и остана очарован при посещението му при Тракийското съкровище. Това съобщи премиерът Бойко Борисов на българо-руския бизнес форум за развитие на туризма. „В условията на санкции и на голямо напрежение на многополюсния свят, ние с Дмитрий Медведев успяваме да поддържаме доста добри и прагматични работни отношения. Не бива пак да се делим като нация на русофили, русофоби. Нека си гледаме нашите важни български интереси“, каза Борисов. Той очерта сферите, в които България и Русия ще работят за увеличаване на туристите: исторически, културен, поклоннически и детски туризъм.

В. 24 часа

Нов завод за 10 млн. лева строят край Пловдив

Фабрика за текстил е поредната инвестиция край Пловдив, а вложението е за 10 милиона лева, научи "24 часа".

Ще се строи високотехнологичен завод с малък, но квалифициран персонал. В момента се водят преговори между чуждата компания инвеститор и "Тракия икономическа зона", където ще се изгражда промишленият обект.

Очаква се до края на т.г. сделката да бъде финализирана. От зоната уточниха, че текстилната фабрика е от последната вълна нови заводи, които никнат в съседните на Пловдив общини. В момента се изграждат десет фабрики. С най-модерна технология ще е оборудвано и предприятие за преработка на плодове и зеленчуци, което предстои да се строи с капитали на чужда фирма. Мениджърите й са се спрели на Пловдив, тъй като в района масово се отглежда зеленчук.

12 г. след първия участък от "Струма" остават 57 км

През тази година ще започне най-скъпият пътен проект в България досега – трасето през Кресненското дефиле Цялата магистрала трябва да е готова до 2023 г. 2 години и 9 месеца и 57 км - толкова остават, за да може България да се похвали в демократичната си история с третата си завършена изцяло магистрала - “Струма”. Преди това бяха направени “Тракия” и “Марица”, а “Люлин” вече е част от “Струма”.

Строителството на АМ "Хемус" между Белокопитово и Буховци ще приключи през 2021 г.

Строителството на автомагистрала „Хемус“ между п.в. Белокопитово и Буховци ще завърши през 2021 г. В момента се работи по трасе с дължина от 1.5 км. Участъкът е трасиран, отстранен е хумусният пласт, разчиства се строителната площадка, изпълнени са изкопни и взривни работи. Това съобщи в Търговище днес министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова при участието си в дискусията „Европа в нашия дом“. Очаква се изграждането на останалите около 15 км да започне до края на тази година, съобщи министър Аврамова.

В. Сега

Управляващите казват след изборите ще глобят ли Домусчиев за БМФ

Дали и какви нарушения има при изпълнението на договора за приватизация на Параходство "Български морски флот" (БМФ), ще стане ясно чак след местните избори. Това отговаря Агенцията за приватизация на въпросите, изпратени от в. "Сега". Компанията купувач "Кей Джи Маритайм Шипинг" е свързана с "Адванс пропъртис" - холдинга, който обединява голяма част от бизнеса на братята Кирил и Георги Домусчиеви.

Купувачът е длъжен до 30 юни 2019 г. да предостави отчетни документи за изпълнението на ангажиментите си през миналата година. Едва тогава агенцията ще направи анализ и ще излезе с решение има ли неизпълнение на някое от условията по договора - за поддържане на определен брой персонал, за инвестиции и най-вече - за корабен тонаж. На практика това означава, че резултати от проверката ще има чак след евроизборите. Именно тонажът стана повод за съдебни спорове между държавата и бизнесмените. Заради световната криза братя Домусчиеви настояваха за промяна на приватизационния договор в тази част, но в крайна сметка не получиха разрешение.

28% от българите работят прави

България е на едно от първите места в ЕС по дял на хората, които работят прави. За сметка на това хората, упражняващи тежък труд, у нас са по-малко от средното за Европа. Това се вижда от статистика, обявена вчера от Евростат.

У нас 28.4% от хората работят прави. По-голям е делът на тази категория работещи само в Испания (43.1%), Малта (31.1%), Италия (28.5%) и Румъния (35.6%). Средното ниво за ЕС е 20.3%.

По дял на хората, които работят седнали, сме близо до европейското ниво. У нас 34.8% работят на бюро, компютър и пр., а за ЕС делът им е 38.6%. В три европейски държави над половината от работещите спадат в тази категория - Германия, Холандия, Люксембург, а Дания е близо до средата с 48.1%.

Тежък физически труд упражняват 11.6% от европейците, като най-висок е делът им в Гърция (21.5%), Полша (16.1%), Унгария (15.9%) и Латвия (15.2%). У нас 8.6% от работещите спадат в тази категория.

Европарите за енергийна ефективност почти свършиха

Европарите за енергийна ефективност за фирмите по програма "Иновации и конкурентоспособност" почти свършиха – договорени са 99.56% от общия й бюджет от над 607 млн. лв. Реално платени обаче са 45.86 на сто от тях, показва справка на в. "Сега" в системата за наблюдение на еврофондовете.

Енергийна ефективност е само едно от направленията по "Иновации и конкурентоспособност". Към останалите няколко – сред които технологично развитие и иновации и предприемачество, също има голям интерес. По двете схеми са договорени съответно 51.97% и 70.28% от ресурса, показва още справката.

Енергийна ефективност е една от най-атрактивните мерки по програмата и това, че парите по нея вече свършват, означава, че фирмите масово залагат на покупката на нови енергоспестяващи машини, икономични поточни линии, изолации и др.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:53 | 09.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още