Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

Работодателите стават все по-креативни в предлагането на допълнителни придобивки

Служителите оцениха гъвкавото работно време и работата от вкъщи повече, отколкото парите за транспорт, посочи експертът от „ManpowerGroup България“

гледано: 3260   Още видео
Рейтинг 1 Рейтинг 2 Рейтинг 3 Рейтинг 4 Рейтинг 5
1 гласа

Работодателите в България стават все по-креативни по отношение на предлагането на допълнителни придобивки, коментира в ефира на Bloomberg TV Bulgaria в предаването „В развитие“ Мария Стоева, мениджър „Продажби и бизнес развитие“ в „ManpowerGroup България“.

„Самата възможност за работа от вкъщи и за гъвкаво работно време е изключително ценена от служителите, дори повече отколкото стандартните пари, които им се предоставят за транспорт или ваучери за гориво. По време на локдауна имаше компании, които дори се грижеха служителите им да получават топъл обяд за цялото семейство, в това число и децата им, които учеха дистанционно у дома“, даде примери за добри практики Стоева.

Тя смята, че те все още са изключение, но оценява техния принос в развитието на българския пазар. „Движим се в правилна посока“, смята експертът.

Още по темата

От проучване на консултантската компания става ясно, че две трети от служителите биха препоръчали своя работодател на близък човек и след кризата.

„Препоръката е един от най-сериозните фактори. Важно е дали работещите в дадена компания биха препоръчали на друг човек своя работодател. Това се очертава като един от най-работещите канали при подбор на нови кадри, коментира Стоева. - В крайна сметка, когато един човек е лично ангажиран с дадена компания и може да каже хубави думи за нея, това е много високо ценено.“

По думите ѝ е погрешно схващането, че голяма част от компаниите в нашата страна са прибегнали до мерки като понижение на възнаграждението, отмяна на допълнителни придобивки и принудително използване от служителите на неплатени отпуски.

„При 62% от компаниите не се наблюдава понижение на заплатите. Само при 19% е отбелязана подобна мярка, но това е основно при фирми от засегнатите сектори", обясни Мария Стоева.

Тя отбеляза също, че при 67% от компаниите не се наблюдава използването от служителите на неплатен отпуск по време на пандемията.

Тя отбелязва още, че в някои сектори настоящата ситуация създава повече възможности, като все повече компании търсят аутосорсинг на определени техни процеси.

Експертът от „ManpowerGroup България“ съобщи, че много от компаниите се консултират за назначаването на нови служители.

Какви са промените в ежедневните бизнес процеси? Защо работодателите не съкращават служители по време на пандемията? Каква е адаптацията на бизнеса в пандемичната криза?

Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на предаването "В развитие" може да видите тук.

По статията работиха: Екип на Bloomberg TV Bulgaria , редактор Петя Стоянова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (4)

0
 
3
 
4
mrynmryn до: Един Българин
преди 1 месец
Няма профилна снимка
Това го правят всички фирми, масово.
0
 
1
 
3
Mechkata до: khao
преди 1 месец
Имаше такова условие по едно време в началото на пандемията....
3
 
0
 
2
khao до: Един Българин
преди 1 месец
Няма профилна снимка
няма как да се случи това... как ще те накарат на сила да си вземеш отпуската ?
1
 
3
 
1
преди 1 месец
Няма профилна снимка
По-скоро изключение ама имаше ИТ компании с невероятен ръст на печалбата, които съкратиха хора, но преди това ги накараха да си ползват платения отпуск за да не го плащат след това. Доста спорна практика.

Още от Икономика и политика
Българите преоткриха страната за туризъм заради Covid