Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

В. Харлфингер: България е добро място за бизнес, но има и „тъмни страни"

Прилагане на върховенството на закона и намирането на служители в България са сред проблемите на инвеститорите, посочи изпълнителният директор на „Каолин” ЕАД

гледано: 1214   Още видео
Рейтинг 1 Рейтинг 2 Рейтинг 3 Рейтинг 4 Рейтинг 5
0 гласа

България предлага добри условия за бизнеса, но има и „тъмни страни", които затрудняват процесите. Това каза в ефира на Bloomberg TV Bulgaria д-р Волф Харлфингер, главен изпълнителен директор на „Каолин” ЕАД и член на управителния съвет на Германо-българска индустриално-търговска камара.

И той коментира, че по-стриктното прилагане на върховенството на закона ще направи страната по-добро място за развитие на бизнес. Друго предизвикателство, по думите му, е волатилността на цените на електроенергията.

Още по темата

Волф Харлфингер потвърди, че в "Каолин" имат проблем с намирането на служители в България. „Мисля, че това е добре познат проблем в страната, защото високо образованите и квалифицираните работници не достигат. Трябва да различаваме големите градове в страната, където въпросът е основно за пари, от по-малките населени места, като регионите, в които ние развиваме дейност, където е много трудно да намерим и привлечем служители.

Харлфингер разказа и за новия завод на компанията в Дулово, който по думите му ще е най-модерният и ефективен завод за силициев пясък в Европа, а може би и в и целия свят.  В него компанията „Кварцверке Груп ГмбХ" ще инвестира около 80 млн. евро и ще създаде между 220 и 250 работни места в региона.

Гостът изрази надежда, че така ще се привлекат и последващи инвестиции в региона.

Той обясни, че „Каолин" АД има общо осем завода в България, като основните са в Каолиново, Ветово и Сеново. Те произвеждат каолин, който се ползва главно в керамичната индустрия, и силициев пясък, използван в производството на стъкло. Дружеството има хиляда служители в България. Половината от продукцията се продава в страната, а останалите 50 процента се изнасят в Турция, Гърция, Румъния, Италия.

„Дружеството е част от „Кварцверке Груп ГмбХ" и допринася с между 20% и 25% от общия оборот на германския холдинг.  Общата инвестиция на групата в България до момента е малко под 100 млн. евро“, каза Харлфингер.

Той поясни, че освен в новия завод „Каолин" ще инвестира и в изграждането на нов соларен парк край Ветово, като целта е заводът там да спре да използва електроенергия от изкопаеми суровини за производството си. „Ако този проект в България бъде успешен, ще го повторим и в други заводи в България", информира предприемачът.

Според него средният ефект от увеличението на цените на природния газ и на електроенергията е повишил месечните разходи за производството в България с между 800 хил. и 1 млн. евро.

Компанията е изпитала трудности в първите месеци след обявяването на пандемията в България през 2020 г.

„Първоначално имаше сериозен спад на търсенето през второто тримесечие на 2020 и затворихме значителен брой от заводите си в страната. По тази причина преминахме през периода относително леко и най-хубавото е, че не ни се наложи и да съкращаваме служители“, коментира Волф Харлфингер.

Как пандемията се отразява на инвестициите и бизнесклимата в България? Каква е позицията на "Каолин" на международните пазари? Как се отразява на производствените разходи на дружеството инфлацията? Заплашва ли Зелената сделка индустриалната мощ на Европа? Как Зеленият пакт променя бизнеса на Кварцверке Груп?

Цялото интервю гледайте във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на предаването "Светът е бизнес" може да гледате тук.

По статията работиха: Екип на Bloomberg TV Bulgaria , редактор Петя Стоянова

Последни новини

Още по темата

Коментари ()


Още от Икономика и политика
Кадър на деня за 3 декември