IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Властта обмисля още две магистрали - Бургас-Малко Търново и Гюешево-Дупница

На първо време ще преговаряме с Румъния за още един мост при Русе и Гюргево с жп връзка, коментира регионалният министър пред депутати

16:25 | 01.02.22 г. 7
<p>
	Министърът на регионалното развитие и благоустройството Гроздан Караджов. <em>Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Investor Media Group</em></p>

Министърът на регионалното развитие и благоустройството Гроздан Караджов. Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Investor Media Group

За изграждането на още два магистрални участъка в неопределеното бъдеще дава заявка новата власт. Единият е от Бургас до Малко Търново, а втория – от граничния пункт край Гюешево, Кюстендилско, до Дупница. Това стана ясно от изслушването на министъра на регионалното развитие и благоустройството Гроздан Караджов в ресорната парламентарна комисия.

В отговор на въпрос на депутата от „Продължаваме промяната“ Димитър Ташев Караджов посочи, че за тази година е планиран основен ремонт на пътя Бургас – Малко Търново. По думите му не се предвижда проектиране на четирилентов път, защото за настоящия трафик засега съществуващият път е достатъчен.

В бъдеще обаче се обмисля изграждането на път с магистрален габарит – магистрала или скоростен път, до граничния пункт край Малко Търново, така че да има втора магистрална връзка с Турция след магистрала „Марица“.

От Агенцията „Пътна инфраструктура“ допълниха, че в момента се прави проект и предстои избор на изпълнител за основен ремонт и на пътя Бургас – Царево – Малко Търново, който е в лошо състояние.

Втората магистрална отсечка, която се обмисля, е от границата със Северна Македония при граничния пункт край Гюешево в община Кюстендил до Дупница, където да се направи връзка с магистрала „Струма“. Това посочи Гроздан Караджов в отговор на въпрос на депутата Снежанка Траянска от „Има такъв народ“.

Министърът на регионалното развитие обаче не можа да коментира срокове за изготвяне на идеен проект и друга основна документация, защото работата по отсечката е започнала отскоро, с активизирането на отношенията със Северна Македония. По думите му ще се изгражда нова магистрална отсечка, а съществуващият път, който минава през множество населени места, ще остане като алтернатива на магистралата.

Във връзка с пътищата между България и Румъния на въпрос на депутата от „Продължаваме промяната“ Настимир Ананиев Караджов отговори, че на първо време ще се водят разговори с Румъния за строителството на втори мост между Русе и Гюргево с жп връзка, защото по този проект има подготовка да започнат преговорите. Необходимо е да се довършат детайлите по меморандума с Румъния, подписан през 2019 г., заради което скоро ще започне да заседава и междуведомствена работна група.

В същия меморандум са упоменати пет локации за евентуални нови мостове над р. Дунав – Оряхово – Бекет, Никопол – Турну Мъгуреле, Свищов – Зимнич, втори мост Русе – Гюргево с жп преход, Силистра – Кълъраш.

Предстои и подписването на протокол по проекта Fast Danube – за целогодишно използване на р. Дунав като плавателен път, както и издаването на поредица от технически документи за удълбочаване на реката в определени участъци, допълни той.

Пред депутатите Гроздан Караджов потвърди, че започва работа по строителството на тунела под Шипка, въпреки че съвсем скоро той коментира, че ще се наложи препроектиране с цел разширяване на съоръжението. Очаква се официално писмено потвърждение от фирмата изпълнител – „Консорциум ПСВТ“, в който участват „Пътни строежи" – Велико Търново, „Пътинженерингстрой-Т“ и „Хидрострой“ , че остава ангажирана с проекта за 360 млн. лева.

Караджов посочи още, че се надява депутатите да заложат поне двойно по-голям бюджет по отношение на свлачищата. Досега за укрепвания и обследвания се предвиждаха около 1,8 млн. годишно от години.

Той припомни и че в бюджета се предлага фиксирана годишна сума за текущи ремонти на пътища.

Що се отнася до договорите за текущ ремонт и поддръжка на пътищата, този месец изтича договорът за магистрала „Струма“, като нова поръчка ще бъде обявена скоро.

Караджов коментира, в отговор на въпрос на депутата Петя Аврамова от ГЕРБ, че с анекси към договори за текущ ремонт и поддръжка са надхвърляни финансовите прагове и така са били прикривани всъщност основни ремонти на пътища. Затова предстои да се прецизират критерии какво се включва в текущия ремонт и какво се прави при основен ремонт.

Що се отнася до пътищата за основен ремонт, списъкът с тях е публикуван на сайта на регионалното министерство. До май ще се обявяват обществени поръчки и за отсечките с готови строителни книжа ще може работата да започва максимално бързо.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:42 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

7
rate up comment 1 rate down comment 1
ing5rov
преди 2 години
за кво ти е бе ... власите ползват Букурещ ... мост имаш , къф ти е проблема , езика ли ... : )))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 2 rate down comment 4
дядя Вова
преди 2 години
Stуencho пак бура масло.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 5 rate down comment 1
Стоян Петров
преди 2 години
" направете път до видин, бе вашта мамммма дева!" - защо ти е? Щели да пускат безплатен самолет! Виж, за стюардесите не знам.........може и да са платени.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 8 rate down comment 1
doba
преди 2 години
Довършете Хемус, вашата м... Както и Черно Море!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 6 rate down comment 0
evlogi
преди 2 години
Да мислят,че Киро обеща по две на година.Ей на февруари почна вече,няма време...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 5 rate down comment 0
KMETA
преди 2 години
Не моа ги мисля. Хемус 1.2.3.4.5.6.7.8.9.....
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 4 rate down comment 1
khao
преди 2 години
направете път до видин, бе вашта мамммма дева!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още