Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Имената на бизнеса

Бойчо Попов: В Investor.bg всеки ден избираме да надграждаме

Навръх 20-ия юбилей на Investor.bg главният редактор на сайта даде специално интервю за рубриката „Стратегии“ на списание „Мениджър“

Бойчо Попов: В Investor.bg всеки ден избираме да надграждаме

Главният редактор на Investor.bg Бойчо Попов. Снимка: Investor Media Group

През март тази година Investor.bg отбеляза 20 години от старта си в България и стана част от първата професионална платформа за излъчване на събития на живо – Investor Media PRO. Mного или малко са 20 години за развитието на една успешна медия, каква е тайната зад успеха й и какво предстои за икономическата журналистика и за Investor.bg в следващите години – на тези и още въпроси отговори главният редактор на Investor.bg Бойчо Попов в интервю пред Петър Хераков за рубриката „Стратегии“ на списание „Мениджър“. Публикуваме части от него тук:

20 години достатъчни ли са за една медиа да стане институция?

И да, и не - зависи от гледната точка и мястото на растежа на медията. Нека не забравяме, че в България има пазарна икономика, а с това и свобода за развитие на медии, от малко над 30 години. На този фон 20 години устойчиво развитие на специализирана във финансовите и икономическите новини онлайн медия е знаково. 

За историята на Investor.bg мога да напиша роман и той вероятно ще наподобява повечето книги за големите компании, които се раждат с началото на интернет. Ние стартирахме с кратки новини, а по-късно и с финансовия форум на Investor.bg, който и до днес продължава да е най-големият в България и сам по себе си се превърна в институция. В един и същи момент от развитието на сайта една банка избра да проведе през форума ни цялата комуникация за промените след приватизацията, а друга спря достъпа до сайта, което е повече от показателно за значението му и за професионалните общности, които са негови редовни читатели  и коментатори.

Постепенно с развитието ни, виждайки, че бизнесът има нужда от качествена информация и професионално подготвени новини и анализи, продължихме да работим в тази посока и да надграждаме – с теми, мнения, рубрики и формати, чрез които да сме полезни на аудиторията. Първи, и единствени в България, започнахме да следим важните борсови центрове всеки ден, предоставяйки на български език качествена информация за протичането на борсовите сесии в Азия, Европа и САЩ - на ежедневна база. Постепенно започнахме да организираме все повече специализирани бизнес и икономически събития, дискусии и форуми, с които да продължим мисията на форума и да дадем глас на професионалните общности. И до днес организираме тези събития и сме радостни, че имат голяма и лоялна аудитория. 

Трудно ми е да говоря за грешки на растежа, защото мисля, че до такива се стига, ако не вземеш навременни мерки. Или както често се казва – ако грешката на растежа се превърне в растеж на грешката.

Но да се върна на въпроса Ви – 20 години не са нито много, нито малко. Важно е как си ги използвал, а ние всеки ден избираме да надграждаме.

Най-голямата грешка на растежа, допусната за тези 20 години?

Трудно ми е да говоря за грешки на растежа, защото мисля, че до такива се стига, ако не вземеш навременни мерки. Или както често се казва – ако грешката на растежа се превърне в растеж на грешката.

Разбира се, за 20 години е имало грешки, от които сме си взимали поуки. До ден днешен, например, си мисля, че може би трябваше по-бързо да обновим мобилната версия на сайта, защото веднага след старта ѝ видяхме на практика колко важно е мобилното присъствие. Към момента над 70% от трафика на сайта идват от мобилни устройства, като ръстът на този трафик от години насам продължава да надвишава с много растежа от десктоп трафика. Но дори това не бих определил като грешка, а просто като част от развитието ни.

Кое е „любимото дете" на Бойчо Попов?  

Предпочитам да говоря за „любимото си дете“ като за все още неродено – специално за Investor.bg. Искрено вярвам, че новите проекти, с които отбелязваме юбилея ни, ще са много специални не само за мен, но и за целия екип. Предстои да започнем серия от лекции по data driven journalism във Висшето училище по застраховане и финанси, а след това да проведем и втори сезон на Академията ни за финансови анализатори, която организираме с бизнес университета. С нея ще дадем стипендия за обучение по финанси във ВУЗФ на един студент, който иска да се развива в сферата на бизнес журналистиката, а след това ще поканим на стаж при нас в Investor.bg, както и при партньорите ни в Bloomberg TV Bulgaria.

Много сме развълнувани и че станахме част от новата дигитална стрийминг платформа Investor Media PRO, която медийната ни група Investor Media Group, стартира, и  благодарение на която събитията ни вече ще могат да се гледат на живо от всяка точка на страната и Европа.

През тези 20 години станахме свидетели на огромни промени в медиите и техните формати. А сега накъде? 

Медиите ще стават все по-мултиплатформени, не на последно място и благодарение на промените в потребителските навици. Модерните медии ще предлагат различни медийни канали – статии, аудио продукти, като подкасти, и, разбира се, видео материали. Щастлив съм, че в Investor.bg правим всичко от гореизброеното, защото Investor Media Group от години развива такъв тип мултиканална стратегия и всъщност ние имаме привилегията да сме сред първите, които въвеждат иновативни формати.

Всъщност, именно по повод  20-тата годишнина на Investor.bg и като част от кампанията ни, Investor Media Group стартира новата дигитална стрийминг платформа за събития Investor Media PRO, за която споменах преди малко. Тя няма аналог на нашия медиен пазар и е изражение на точно такъв тип мултиканален проект, чрез който всеки може вече да гледа на живо част от специализираните конференции, дискусии и форуми, които ние и колегите от другите медии в групата организираме, дори да няма физическата възможност да ги посети на място. А ако е зает и няма възможност да ги гледа на живо – после може да си пусне записа.

Какъв е принципът - по-бързо, по-добре обяснено или по-интересно, кои са трите златни правила на един главен редактор и още ще откриете в интервюто на Петър Хераков с Бойчо Попов в мартенския брой на списание „Мениджър".

По статията работи: Екип на Investor.bg
Още по темата: Имената на бизнеса

Последни новини

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (7)

1
 
8
 
7
преди 3 седмици
гоните Работническо дело , ама сте далеч още ...
1
 
7
 
6
преди 3 седмици
Няма профилна снимка
Положението с "медиите" е толкова трагично, че от немай къде станаха проститутки. Евтини. Грантови.
1
 
6
 
5
преди 3 седмици
Тъй като съм чел страхотни материали от Бойчо и сие, зная че имат, качества, талант и всичко нужно. За сега са избрали хапчето да си останат в матрицата на глобалистката илюзия, но пък винаги има надежда да изберат другото хапче. За това им пожелавам здраве и истинска творческа свобода!
1
 
8
 
4
преди 3 седмици
Няма профилна снимка
Какво надграждате бре, Гугъл Транслейт ?
0
 
4
 
3
преди 3 седмици
Честит Юбилей на Редакцията и Бойчо, Живи и Здрави! И Късметлии!

Още от Имената на бизнеса
Мартин Кадинов: Гейминг стриймингът бележи постоянен растеж