Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Интервюта

Емил Вагенщайн, Ozone.bg: Комуникационната култура е ключова за успешен бизнес

Предприемачът трябва да умее да се постави в обувките на клиента, казва главният маркетинг директор на Ozone.bg

Емил Вагенщайн, Ozone.bg: Комуникационната култура е ключова за успешен бизнес

Емил Вагенщайн е вторият служител, нает в Ozone.bg. В компанията е от началото на 2008 г., като независимо от формалната си позиция, която се променя през годините, остава активен участник в изграждането на уебсайта, оперативните процеси и технологичните разработки на групата. Отговорен е за създаването и интеграцията на ERP системата на компанията – вътрешен проект, който е изграден изцяло по процесите и нуждите на интернет търговеца.

От 2017 г. година Емил ръководи маркетинга на Ozone.bg. Отговорен е за цялостната стратегия на бранда и неговите проявления в онлайн и офлайн пространството. Управлява и другите три бранда на групата – Pulsar Games, PCstore.bg и Baby.bg.

Емил Вагенщайн е част от менторския екип на предприемаческата конференция Founders Today, която Investor.bg организира и ще се проведе на 28 юни, от 14 часа, в зала "Васил Левски" на хотел Hyatt Regency Sofia. Като ментор по време на събитието Емил ще консултира една от общо шест стартиращи компании за развитие на техния бизнес.

- Пътят на един нов продукт или услуга до пазара е изпълнен с предизвикателства. Има ли общовалидни съвети за предприемачите, с които да успеят да заобиколят подводните камъни?

Вероятно най-важното умение за един предприемач е да може да излезе от собствената си глава и да се постави в обувките на клиента. Грешката, която най-често се допуска, е мислене от типа „аз знам най-добре“ и налагане на идеи, които нямат паралел с истинския живот. 

- Живеем във време, в което комуникацията между хората може да се осъществява по множество различни канали и всички ние сме по-свързани от всякога. Колко лесно е обаче за един млад предприемач да срещне съмишленици, с които да превърне иновативната си идея в успешен бизнес?

Ще си позволя да отговоря на един малко по-различен въпрос. Всички канали на комуникация, които имаме в момента, много често пречат повече, отколкото помагат. Създаването на комуникационна култура в един екип е ключова стъпка в създаването на успешен бизнес.

Налагането на асинхронна комуникация е силно подценена политика в модерните компании. Очакването колегите да връщат обратна връзка веднага, независимо по кое време на работния ден сме им писали, влияе негативно на процеса на работа, особено в контекста на гъвкаво работно време и месторабота.

- Добрите корпоративни практики в сферата на опазването на околната среда, социалната политика и управлението (ESG) са все по-важен фактор за репутацията и съответно за успеха на големите компании. Доколко обаче добрите ESG политики оказват влияние върху един прохождащ бизнес и склонни ли са младите предприемачи да се съобразяват с тях?

Не само трябва да са склонни, тези практики трябва да са в основата на всичко, което правят. Предприемачите трябва внимателно да следят всички теми и тенденции в обществото, за да могат да взимат правилните решения и да развиват правилните бизнеси. Устойчивите и социално отговорни идеи са точно тези, които имат най-голям шанс за успех в бизнес климата в момента. 

- Живеем в несигурни времена. Възможно ли е за един стартиращ бизнес да постигне сигурност и предвидимост на развитието си в бъдеще и как може да стане това?

Всяка криза е маскирана възможност. Точно в тези моменти обществото е много по-отворено към нови идеи, нови прочити на стари идеи и изобщо нарушаване на мисленето на бизнеса и създаване на нещо истински специално. 

- Колко часа на ден работите? Какъв съвет бихте дали на хората, които сега стартират бизнес, за да избегнат преумора и "прегаряне"?

Може би по-важният въпрос е „как работите“, а не „колко време“. Всеки човек, който започва нов бизнес, трябва да внимава изключително много да не се претовари с оперативни задачи и да си остави въздух да вижда голямата картина. Точно в тези моменти най-ясно се виждат възможностите за промени и оптимизации, които дават истинска добавена стойност. 

Конференцията Founders Today на Investor.bg ще се проведе на 28 юни, от 14:00 часа, в зала „Васил Левски“ на хотел Hyatt Regency Sofia. Събитието дава възможност на бъдещите лидери да се срещнат с вече доказалите се и утвърдени имена в сектора, които ще ги консултират на живо в експертни менторски сесии как да развият бизнеса си.

Ако искате да сте сред start-up и scale-up компаниите, които да получат този шанс, кандидатствайте на страницата на събитието на Investor Media Pro до 10 юни.

По статията работиха: Екип на Investor.bg , редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (1)

3
 
1
 
1
преди 4 седмици
"Европейската комисия няма право да налага санкции на страни извън ЕС, с които да влошава живота на европейците и съсипва икономиките на страните-членки. Така е по Лисабонския договор. Тимерманс ни казва да не се перем, за да пестим енергия. Да сме си изтупвали по-често дрехите. А германското вице Едуард Хегер ни призова да не се къпем. След ислямизацията, африканизацията и третия пол, следва въшлясване." Георги Марков

Още от