Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Медии

Експерт: Трудно е да се оценят икономическите последствия от фалшивите новини

Разпознаването на невярната информация е по-лесно като процес за компаниите, отколкото борбата с подобен тип новини

гледано: 843   Още видео
Рейтинг 1 Рейтинг 2 Рейтинг 3 Рейтинг 4 Рейтинг 5
0 гласа

Доскоро фалшивите новини бяха предимно негативни и политически обвързани. Борбата с тях вече минава и на фронта на позитивните. Все по-често ставаме свидетели на неверни новини, които по своята същност са носители на положителна информация. Вероятно броят им ще продължава да расте, докато хората не се научат да ги разпознават и престанат да бъдат част от тяхното разпространение.

Това каза Александър ХристовPR експерт, в предаването „Бизнес старт“ по Bloomberg TV Bulgaria.

Христов посочи, че политическите последици от такива новини са ясни, но определянето на икономическите е по-сложен процес.

Знаем какви са политическите ефекти от една невярна новина - преливане на симпатии и гласове от едно на друго място и дискредитиране. Икономическите ефекти са доста по-малко изследвани”, каза гостът.

По думите му основно фалшивите новини могат да доведат до поражения върху нечии имидж, пропуснати ползи и общо недоверие към публичната среда чрез създаване на нереални очаквания, което пък може да донесе и реални финансови загуби.

Според експерта липсата на информация дава възможността за разпространение на фалшиви новини.

Липсата на комуникация води до бързото разпространение на неверни новини. Това е и причина хората да смятат дадена информация за фалшива - тя не съвпада с техните настоящи виждания”, каза специалистът.

Христов посочи, че разпознаването на невярната информация е по-лесно като процес за компаниите, отколкото борбата с подобен тип новини. По-малкият брой на корпоративни фалшиви новини от политическите той отдаде на повишеното качество при обмена на информация в корпоративния сектор.

Не е необходимо фалшивите новини да се търсят. Те много бързо стават ясни и се виждат. Идентификацията им е изключително лесна. Борбата не дотам. Фалшивите новини в корпоративния свят са много по-малко от тези в политиката. Причина за това е умението на компаниите да общуват много по-добре, отколкото институциите”, облясни той.

Според госта регулацията на разпространението на новините в социалните мрежи е трудно изпълнима, тъй като информацията там се предава основно чрез личните профили на потребителите.

Начините за предотвратяване на разпространението на неверни новини в социалните медии са да бъдат търсени и санкционирани източниците, а не разпространителите, както и да има повишени нива на прозрачността по отношение на собствеността на медиите“.

Още от разговора вижте във видеото.

По статията работиха: автор Екип на Bloomberg TV Bulgaria , редактор Евгения Маринова
Още по темата: Медии фалшиви новини

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Медии
Ръстът на глобалните рекламни инвестиции се забавя, в България се запазва