Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Медии

ЕП призова за борба срещу заплахите за медийния плурализъм

Страните от ЕС трябва да осигурят финансиране за публичните медии и разследващи журналисти, пише в незаконодателна резолюция на евродепутатите

ЕП призова за борба срещу заплахите за медийния плурализъм

Снимка: Олег Попов, Investor Media Group

Страните от Европейския съюз (ЕС) да създадат и запазят правила и практики за сигурна среда за журналистите, записаха европейските депутати в незаконодателна резолюция. Документът беше одобрен с 488 гласа "за", 43 "против" и 114 въздържали се, съобщават от пресцентъра на Европейския парламент.

С него ЕП призовава да бъде създаден механизъм за наблюдение на рисковете пред медийния плурализъм и свободата на словото в общността. Препоръчва се страните от ЕС да осигурят финансова подкрепа на публичните медии и разследващите журналисти и да се въздържат от участие във взимането на редакционни решения.

Публичното финансиране за собствениците на медии трябва да бъде редовно следено, посочват още европейските депутати.

Още по темата

По отношение на защитата на журналистите в ЕС трябва да има безпристрастен регулаторен орган, който да наблюдава и докладва за случаи на насилие.

В своята резолюция членовете на ЕП изразяват и загриженост за ръста на кибертормоза, порнографията и сексуалната злоупотреба. Призивът е за законодателство за премахване от социалните медии на съдържание, което нарушава човешкото достойнство.

Във връзка с фалшивите новини депутатите искат социалните мрежи и медиите да изработят инструменти, чрез които потребителите да могат да докладват за потенциални фалшиви новини, да бъде улеснено коригирането им и да позволяват проверка на новините от безпристрастни трети страни.

По статията работиха: Деляна Петкова, редактор Виктория Тошкова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Медии
IAB България представя проучването за дигиталната реклама у нас AdEx 2019