Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Медии

Листването на BuzzFeed - важен ориентир за световния медиен пазар

Предлагането ще покаже как медийните платформи се представят на публичния пазар

Листването на BuzzFeed - важен ориентир за световния медиен пазар

Снимка: Patrick T. Fallon/Bloomberg

Когато Джона Перети удари звънеца за начало на търговията на Nasdaq в понеделник, това ще отбележи важен етап за BuzzFeed – онлайн медията, която той съоснова преди 15 години, пише Bloomberg.

Освен това ще бъде тест и за представянето на дигиталните медийни платформи на публичния пазар.

„Голямото нещо, от което дигиталните медии се нуждаят за консолидация, е силна публична компания и ние искахме да сме първите“, заяви Перети в интервю.

BuzzFeed обаче се насочва към трудно начало. Компанията планираше да набере 288 млн. долара в брой чрез сливането си с фирмата със специално предназначение (SPAC) 890 5th Avenue Partners. Вместо това повечето инвеститори в тази компания избраха да не участват в трансакцията – опция, достъпна за участниците във фирми със специално предназначение като 890 5th Avenue.

Още по темата

Това оставя Перети с едва 16 млн. долара от първоначално предвидените средства. Книжата на компанията със специално предназначение завършиха търговията в петък на ниво от 9,62 долара, под цената от 10 долара от първичното си публично предлагане през януари.

Перети твърди, че е очаквал инвеститорите да изтеглят парите си, защото SPAC пазарът се е охладил. Това „няма да промени съществено нашата стратегия“, коментира той, отбелязвайки, че BuzzFeed все още има пари, събрани от конвертируема нота на стойност 150 млн. долара, която е част от трансакцията. Като публична компания BuzzFeed може да използва акциите си като валута за покупка на други бизнеси, посочва още той.

Превръщането на BuzzFeed в публична компания ще доведе до промени в мениджмънта. Компанията води преговори за обявяването на Майкъл Дел Нин за новия си президент, твърди Перети. Дел Нин е бивш съизпълнителен директор на Central European Media Enterprises, една от най-големите европейски телевизионни компании. Освен това е бил директор в Time Warner, сега известна като WarnerMedia. Той ще се отчита директно пред Перети.

Дел Нин има опит в ръководството на листнати компании, с какъвто Перети не разполага.

„Аз съм предприемач“, твърди Перети. „Нямам опит с публичните пазари, така добавяме това към екипа като част от тази трансакция“.

Инвеститорите наляха повече от 190 млрд. долара в SPAC сделки от миналата година досега, сочат данни, събрани от Bloomberg. Въпреки че те са разглеждани като бърз начин за излизане на публичния пазар, често се представят по-слабо от традиционните първични публични предлагания.


Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Медии
Как Google е подвеждала издатели и рекламодатели?