Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Медии

Мърдок: Идеята, че алгоритмите на онлайн гигантите са обективни, е пълна глупост

Медийният магнат отново нападна Google и Facebook

Мърдок: Идеята, че алгоритмите на онлайн гигантите са обективни, е пълна глупост

Снимка: Scott Eells/Bloomberg

Рупърт Мърдок поднови атаките си срещу Google и Facebook по време на годишната среща на акционерите на News Corp в сряда, обвинявайки технологичните гиганти, че се опитват да заглушат консервативните гласове, и призова за „значителна реформа“, предава Ройтерс.

Компаниите от Силициевата долина са любима цел на 90-годишния Мърдок, който от години критикува Google, че взима новинарски статии без да плаща за това, а Facebook – че не успява адекватно да възнагради издателите. Публичните критики продължиха, въпреки че News Corp спечели споровете си и с двете компании, които по-рано тази година се съгласиха да плащат за съдържанието на медийната организация в Австралия.

„От много години нашата компания води глобалните дебати за Big Digital”, коментира Мърдок. „Това, което видяхме през последните няколко седмици относно практиките на Facebook и Google със сигурност подсилва нуждата от значителна реформа“.

Още по темата

Мърдок обвини служителите на Facebook, че се опитват да заглушат консервативните гласове. Освен това отбеляза подобен „селективен модел“ в резултатите от търсачката на Google. Но според данни от анализаторската компания CrowdTangle на Facebook публикации за консерватори като Дан Бониньо и Бен Шапиро редовно попадат сред най-популярните в платформата.

Нещо повече, медийният магнат цитира дело, заведено миналата година от 10 прокурори, които обвиняват Google в минополизирането на пазара на дигитална реклама и в предполагаема работа с Facebook за манипулиране на онлайн търговете, на които рекламодателите купуват и продават рекламно пространство.

„Нека бъдем пределно ясни за последствията от тази манипулация на пазара на дигитална реклама“, коментира Мърдок. „Очевидно издателите са материално ощетени, но компаниите също са таксувани прекалено за тяхната реклама, а потребителите съответно плащат повече за продуктите“.

Представители на Google и Meta Platforms (както се преименува Facebook) не са открити веднага за коментар по въпроса.

Мърдок призова за прозрачност на алгоритмите, повтаряйки казаното на дебатите в Конгреса по време на разкритията на разобличителката на Facebook Франсис Хаугън за бизнес практиките на социалната мрежа.

„Идеята, невярно промотирана от платформите, че алгоритмите по някакъв начин са обективни и силно научни, е пълна глупост“, коментира Мърдок. „Алгоритмите са субективни и могат да бъдат манипулирани от хора, за да убиват конкуренцията, да нанасят вреда на други хора, издатели и компании“.

По статията работиха: автор Елена Кирилова, редактор Аспарух Илиев

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Медии
IAB Bulgaria стартира стажантска програма за дигитален маркетинг