Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

На път

Booking се подготвя за натоварен летен сезон

Компанията наблюдава по-голямо търсене в Европа

Booking се подготвя за натоварен летен сезон

Снимка: Tiffany Hagler-Geard/Bloomberg

Онлайн туристическата агенция Booking Holdings надмина прогнозите за резултатите си за първото тримесечие и заяви, че световните тенденции в пътуванията сочат към натоварен летен сезон, особено в Европа. Новината изпрати цената на акциите на компанията със 7% нагоре по време на следборсовата търговия, предава Ройтерс.

Базираната в САЩ компания отчете почти двоен ръст на брутните туристически резервации до 27,3 млрд. долара за тримесечието спрямо година по-рано, докато нощувките са скочили повече от двойно.

„Въпреки несигурната макроикономическа среда виждаме продължаваща тенденция за засилване на глобалните разходи за пътуванията досега през второто тримесечие на 2022 г. и се подготвяме за натоварен летен туристически сезон“, коментира главният изпълнителен директор Глен Фогел.

Въпреки това анализаторът на Bernstein Ричард Кларк твърди, че макар лятното търсене да е голямо, ръстът на маркетинговите разходи ще повлияе негативно, тъй като прогнозата на компанията за печалба преди данъци, такси, лихви и амортизация се е оказала под консенсусната.

Още по темата

Уморените от пандемията туристи пренебрегват влиянието на инфлацията върху портфейлите им и върху покачващите се цени на самолетните билети и хотелските нощувки, за да посетят любимите си туристически места. По този начин те стимулират търсенето на развлекателни пътувания в световен мащаб.

Компанията за краткосрочен наем на имоти Airbnb Inc. заяви, че очаква да обяви първата си нетна печалба за цяла година тази година, след като приходите ѝ са се покачили със 70% през последното тримесечие. Компанията очаква силно търсене на летни пътувания.

Големи американски авиокомпани като American Airlines Group, United Airlines и Alaska Air Group твърдят, че пруходите им за текущото тримесечие ще надминат нивата отпреди пандемията благодарение на туризма.

Главният финансов директор на Booking Дейвид Гулен коментира, че априлските нощувки в хотели са се увеличили с 10% спрямо същия период на 2019 г., подкрепени предимно от търсенето в Европа.

Като се изключат някои елементи, печалбата на Booking е достигнала 3,90 долара на акция, спрямо средната прогноза на анализаторите за 90 цента на акция по данни на Refinitiv. Приходите от 2,69 млрд. долара са надминали очакванията за 2,54 млрд. долара. 

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от На път
Защо самолетните билети са толкова скъпи в момента